Verslag ASC – SVZ

Vandaag tegen ASC, een club die moest verhuizen voor huizenbouw en nu een fantastisch complex heeft in Oegstgeest. De vlagger van ASC is een neef van niemand minder dat Alex Stolwijk, toch een heel bekende naam bij SVZ omdat hij jaren lang de keeper van het eerste geweest is.
Vandaag een selectie zonder keeper, Jordy is net vader geworden en Swen is skiën. Conner is ook geen optie door een blessure dus keeperstrainer Martijn staat vandaag op doel.
We starten met: Martijn, Robin vM, Lars, Sjoerd, Nino, Robert, Berry, Robert, Falco, Damon, Nick
Vanaf het begin zijn SVZ en ASC niet goed instaat om de bal lang in de ploeg te houden. Veel snel balverlies zorgt wel voor veel omschakelmomenten en dat had SVZ goed in de gaten. Na eerder al een paar dicht bij de goal gekomen te zijn komt in de 6e minuut de 0-1 van Damon.
Nick krijgt de bal aan de linkerkant net over de middenlijn, meteen vertrekt broer Robert voor een cruciale loopactie naar de ruimte links voor. Waar iedereen dacht dat hij de bal van Nick zou krijgen ziet Nick dat Robert zijn man achter hem aan loopt en daarmee de weg vrij maakt voor een pass naar Damon die knap los komt van zijn man. Damon neemt de bal mee en schiet met links de bal langs de keeper.
Deze goal geeft SVZ geen rust dus het spel blijft wat slordig maar kansen geven we niet weg. Na een kansje voor Damon komt even later een goede voorzet van Nick na een mooie bal van Nino maar helaas krijgt Robert zijn voet niet tegen de bal. ASC krijgt de bal niet lekker weg wat resulteert in een schot van Tobias wat naast gaat. Als later Damon op links langs de lijn 2 man voorbij gaat en te snel af is, is er nog niemand voor het doel. Hij legt de bal terug op Nick die Robert op rechts vind, Robert legt terug op Falco terwijl beide al in de 16 staan. Falco kapt en slalomt op een onnavolgbare manier door de 16, iets wat Lennart in het verleden liet zien, en geeft een assist op Nick die op 3 meter voor een leeg doel staat. Een stuit zorgt er toch voor dat Nick de bal over schiet in plaats van tegen de touwen en de 0-1 op het bord blijft.
Daarna gebeurd er iets bijzonders, Martijn houd volgens de scheidsrechter de bal te lang vast en hanteert een spelregel waarvan google zegt dat hij al jaren niet meer toegepast wordt. Een vrijetrap tegen binnen de 16. De bal gaat hard langs de muur maar Martijn redt met goede redding zodat we met een 0-1 voorsprong gaan rusten.
Na rust gaan of moeten we toch weer achteruit. De verdediging komt niet meer tot de middenlijn waardoor de afstand voor de middenvelders te groot wordt om de aanvallers te helpen zodat die meer en meer op een eiland komen te staan of ook kiezen om verder terug te zakken. Als ze dan aan de bal komen, staan ze nog ver op eigen helft en is de weg naar een goal nog lang. We creëren dus minder maar we geven ook weinig weg. Als Robin vM met een fantastische bal Nick bediend die op hoek 16 staat en de bal in één keer knap meeneemt naar binnen denken we even dat de 0-2 er aan komt. Helaas komt Nick door toedoen van verdediger en keeper niet tot een goal.
Daarna komt Damon door na een bal van Sjoerd, Damon komt rechts van goal op de achterlijn uit en weet de bal nog knap met buitenkant links voor de goal en voorbij de keeper te krijgen. Helaas is de verdediger er net een teen eerder bij dan Nick.
In de 70e minuut valt de 1-1 toch een beetje uit de lucht, ASC is de betere in deze fase maar kansen creëren ze niet, een afstand schot van 35 meter, na afgeslagen hoekschop, hobbelt zo de hoek in buiten bereik van Martijn die slecht zicht op de bal had dus pas te laat naar de hoek kon vertrekken.
Met in 71e Gareth voor Robert en in de 78e Robin L voor Nino proberen we nog een goal te maken. In de 88e komt Joost nog voor Damon maar gescoord wordt er niet meer.
Korte conclusie: een verdiend punt gehaald en op naar SVZ – TAVV.

Door de ogen van de leider