Verslag Alphense Boys – SVZ

Vandaag de late uit wedstrijd tegen Alpens boys. Een team wat er niet zo goed voor staat en binnen AB ook weinig prioriteit krijgt.
Maar onze thuis wedstrijd wisten ze ons toch op 0-0 te houden dus we zijn gewaarschuwd.
SVZ speelde in een systeem waar de posities aan de buitenkanten heel belangrijk waren.
Waar staat de één ten opzichte van de ander in zowel diepte als in de breedte.
Door die afstemming goed te hebben in combinatie met de juiste loopacties wilde we de ruimte voorin creëren en benutten.
Links liep dat meteen goed en rechts had dat wat meer aansturing tijdens de wedstrijd nodig.
Al snel creëerde we kansen en mogelijkheden door dat de buitenkanten het zo goed deden met daarbij de 10 die daar ook een perfecte rol in vertolkte.
Voor AB was het moeilijk te verdedigen en creëerde twijfel: doordekken of de opvangen in de zone. En daar maakte we geregeld gebruik van.
Na een fantastische eerste goal vanaf links met een perfecte bal op onze lopende 10 die en één keer binnen schoot maar helaas afgekeurd werd kwam de eerst tellende goal ook vanaf onze linkerkant. Een knappe actie van onze buitenspeler leek beloond te worden met een doelpunt in de verre hoek maar helaas belande de bal op de paal. Gelukkig had onze 10 tegen onze 6 gezegd: je moet door, door naar voren! Zodat hij precies op tijd aankwam om de van paal af terug het veld in komende bal binnen te schieten! 0-1 dus voor Zevenhoven.
Kort daarna een knappe actie van onze BP11 (of 5) die onlangs nog vergeleken werd met: mBaPpe. Die slalomde de 16 in, dreigde met links maar ging naar zijn rechter been en was alleen te stoppen met een overtreding. Dat resulteerde in een strafschop die door onze topscorer probleemloos werd binnen geschoten.
Dat bracht een 0-2 rust stand.
In de rust was het relax, iedereen wist dat het nog niet gespeeld was maar de voorsprong gaf veel vertrouwen.
Na rust ging het “gewoon” verder, helaas moesten we op de linkerkant een heel goed spelende speler al snel vervangen door een blessure.
Maar we bleven hetzelfde spelbeeld zien en dat resulteerde onder andere in 5 schiet kansen in 20 sec op 5 meter van de doellijn maar geen goal.
Uit een hoekschop kopte onze centrale verdediger de bal goed in de hoek en daarop had de man bij de paal en keeper geen antwoord op. Dus dat betekende de 0-3.
Daarna zakte de scherpte en de bereidheid om veel loopacties in te zetten wat weg en creëerde we minder. Daarentegen gaven we nauwelijks kansen en mogelijkheden weg waardoor de voorsprong geen moment in gevaar kwam.
Volgende week spelen we thuis tegen Rohda’76 en dat wordt een belangrijke wedstrijd omdat er een periode titel op het spel staat. Dus we hopen op veel mensen langs de lijn en veel fitte spelers!
Korte conclusie: prima overwinning

SVZ 1 door de ogen van de leider