Verslag Aarlanderveen – SVZ

Vandaag de derby bij Aarlanderveen, een club die de laatste jaren aardig aan de weg timmert maar de 3e klasse nog niet uitgekomen is.
Vanaf de aftrap worden de intenties van beide teams meteen zichtbaar. Aarlanderveen dat met crossballen vanuit de verdedigers via de hoeken van het veld wil aanvallen en het middenveld graag overslaat en SVZ dat zich niet uit de tent laat lokken en in positie blijft staan. Een spel dat Sjoerd goed ligt want die zal de hele wedstrijd de ene bal naar de andere bal weg werken.
Eerste kwartier geeft geen kansen maar in de 17e minuut krijgt Aarlanderveen een vrijetrap op rand 16 na een overtreding van Jordy, de goed genomen vrijetrap gaat op de paal en helaas is de rebound voor Aarlanderveen en gaat de bal alsnog binnen en staat het 1-0.
SVZ speelt ook een paar kansen bij elkaar zoals Nick M die een goede voorzet in huis heeft, Nick V laat slim lopen voor Berry maar helaas doorziet de verdediger het.
Even later weer Nick M, hij speelt Berry in op rand 16, Berry komt redelijk vrij in schiet positie maar weet de bal onvoldoende in de hoek te plaatsen waardoor de keeper de bal kan pakken.
Aarlanderveen raakt nog de paal maar goals vallen er voor rust niet meer.
In de rust komt Marco voor Nick V.
Helaas komen we ook vandaag de eerste fase van de 2e helft niet goed door. In de 51e is het 2-0 wij bouwen aan een aanval, Nick heeft niet helemaal door waar zijn tegenstander is en vergeet zijn lichaam er tussen te zetten, verliest de bal op middenlijn. Aarlanderveen speelt een speler vrij op 20 meter van de goal, hij kan draaien en speelt de bal keurig buiten bereik van Martijn in de goal. Meteen daarna komt er een goede voorzet van Berry op Nick maar Nick zijn schot wordt gekraakt door een verdediger en gaat naast.
In de 67e minuut komt Stan voor Jop en ook Swen voor de geblesseerde Martijn.
In deze fase gaat SVZ opzoek naar de aansluit treffer en heeft Maurits een goede voorzet in huis, Falco komt goed voor zijn man maar staat voorbij de 1e paal en na goed afschermen van de bal vind hij Stan op 20 meter van de goal. Stan neemt de bal slim een keer mee om goed in schiet positie te komen maar komt helaas niet tot een vlammend schot zodat de keeper de bal kan pakken.
Nadat Swen een hoekschop van Aarlanderveen uit de lucht plukt wil hij dichtbij opbouwen. Hij gooit de bal naar Berry net buiten de 16 die hem niet verwacht maar de bal naar Jordy kan kaatsen en Jordy weet de bal in de gauwigheid nog verder weg te spelen maar Aarlanderveen pikt op en komt meteen door over links, SVZ staat nog niet goed en de voorzet over de grond wordt meteen binnen geschoten, in 70e minuut is het 3-0. SVZ start nog een alles of niets poging en dat levert meteen gevaar op. Marco die bijna tot score komt, Jordy die vrij kan schieten maar over schiet. Nick M is in deze fase ongrijpbaar voor de spelers van Aarlanderveen, veel gevaar komt van hem.
Ik de 83e minuut bediend hij knap Maurits met een voorzet van net buiten de 16. Maurits tikt de bal eerst nog tegen de keeper maar de rebound tikt hij via de paal binnen en zet daarmee de 3-1 op het bord. In de 86e minuut komt Robin voor Tobias voor wat verse krachten. Als Lars met een mooie bal komt die Jordy kan verlengen komt Marco in goede positie om te schieten en denk je, zou het dan toch nog kunnen? Helaas komt Marco maar tot een schotje ipv een goal. Helaas valt er daarna ook geen goal meer en is 3-1 de eindstand. Na de wedstrijd wordt er nog even passievol nagepraat op het veld zoals hoort bij een derby en daarna moeten we zonder punten terug fietsen naar eigen dorp.
Korte conclusie: we waren niet goed genoeg vandaag.

Door de ogen van de leider