Verrassende uitslagen zaalvoetbalcompetitie De Vlijt

Boon Projectstoffering moest woensdagavond tegen ’t Praathuis en eerstgenoemd team nam al vroeg in de wedstrijd de leiding. Het werd zelfs 2-0 voor Boon Projectstoffering en toen had ’t Praathuis er wel genoeg van. De motor ging draaien en de kleine foutjes van de tegenstander werden nu wel genadeloos afgestraft. Was het in de eerste helft nog het constante gevaar van Danilo Boon, in de tweede helft werd deze aan de ketting gelegd en kwam Jorrit Matzinger van t Praathuis weer terug in de wedstrijd. Niet dat hij de doelpunten scoorde, neen dat zeker niet, maar hij speelde wel zijn medespelers vrij waardoor deze in scoringspositie konden komen of waardoor de verdediging van Boon Projectstoffering uit elkaar werd gespeeld. Hierdoor ontstonden de gaten in de verdediging en kon t Praathuis uitlopen naar een 6-2 einduitslag.

Van der Lek Garagedeuren moest aantreden tegen het jonge Felez Ponte Consult. Het team wat een paar aardige voetballers in de gelederen heeft maar nog niet de routine bezit om de wedstrijden te beslissen. Ze sprokkelen wat puntjes bijeen, spelen sportieve potten en blijven zo in de middenmoot hangen. Normaal gesproken staat Rob Kempen op doel en is een ware betrouwbare sluitpost gebleken voor het team. Wegens een oogblessure stond Kempen woensdagavond als veldspeler maar kon in deze positie het sluwe veteranenteam niet van scoren beletten. En dat deed Van der Lek want al snel stonden ze met 3-0 voor maar verzuimden de score uit te bouwen. De boost die Felez pal na rust kreeg nadat ze de 3-1 maakte deed Van der Lek wankelen en binnen een minuut viel de 3-2. Toch kon James Augustin de 4-2 aantekenen en dat was maar goed ook want Felez maakte hun derde goal maar had, ondanks een wel heel langdurende laatste minuut, te weinig tijd om aansluiting te vinden en verloor met 4-3 van Van der Lek Garagedeuren.

DSC07505

Poldervogels kwam goed uit de startblokken en hield het achterin lang dicht. Geruime tijd leek het erop dat ze voor een verrassing konden zorgen ondanks dat ze nog niet gescoord hadden. Het spel wat ze speelden gaf mogelijkheden de wedstrijd naar zich toe te trekken maar het gedribbel en gedraai van Mo Houri verlegde hun aandacht zodat er fouten in de verdediging ontstonden waar Mo Ibrahimi dankbaar gebruik van maakte. Zelfs toen hij met een tijdstraf van twee minuten van het veld werd gezonden presteerde Atilla het toch te scoren tegen het altijd moeilijk bespeelbare Poldervogels. De eindstand werd uiteindelijk  6-2 in het voordeel van Atilla, maar de strijd was er in de spannende 2 x 20 minuten niet minder om en was het voor beide kanten een wedstrijd met een hoog amusementswaarde.

De Vlijt trad aan tegen Brabebo en je zou, vanaf het papier gezien, verwachten dat ze Brabebo zouden opvreten. Niets van dat al, Brabebo speelde het spelletje op hun manier en De Vlijt trapte erin. Met Joris de Wilt op doel moest de verdediging van Brabebo zuinig omgaan met risico nemen en dat deed men ook. De sluwe Niels Sassen van Brabebo zorgde dat de bal in hun bezit bleef of praatte de tegenstander uit hun spel. Het hoort er allemaal bij om een wedstrijd te winnen en deze strijdmiddelen zijn legaal. Vincent van Vliet (2e helft op doel) stond zijn mannetje als het eropaan kwam om tijd te rekken en schuwde niet het lichaam erin te gooien om de bal af te schermen. En uiteraard met het juiste effect want de 3 punten gingen naar Brabebo toen de tijd op de klok na 40 minuten was verstreken en het scorebord 5-3 aangaf.

De Harken – Advano was een wedstrijd met twee gezichten. Eerst een degelijk spelend team De Harken die de score uitbouwde naar 2-0. Veel kansen voor De Harken volgden er niet maar je zou, gezien het wedstrijdverloop, verwachten dat de voorsprong omarmd zou worden en er geen risico’s meer werden genomen. Met sluitpost Ruud van Zevenhoven heb je een betrouwbare doelverdediger staan die meevoetballend het team wat extra geeft. Toch liet De Harken zich in de luren leggen en dat liet Joost Bader zich duidelijk verbaal gelden tegen zijn teamgenoten. Uit een moment van onachtzaamheid vielen al snel 2 tegendoelpunten en was dat het moment dat de wedstrijd werd gedirigeerd door Advano. Na een helft waarin niets lukte, lukte nu wel alles en werd de score uitgebouwd naar een riante voorsprong van 5-3 en waren de punten binnen.