Van de voorzitter (juli 2022)

Na een zeer enerverend en in alle opzichten spannend seizoen is het tijd om even kort terug te blikken. COVID heeft de laatste 2 jaar een flinke wissel getrokken op onze club en we kunnen stellen dat we hier met zijn allen goed doorheen gekomen zijn. Iedereen heeft zich ingezet om ons door die vervelende periode heen te slepen en de club heeft er nauwelijks onder geleden. Wel hebben we uiteraard het wekelijkse contact met elkaar erg gemist, en dat is wel super belangrijk in een kleine club als SVZ. Dat heeft op sommigen de nodige uitwerking gehad en we moeten elkaar daarin zoveel mogelijk helpen en steunen, maar dat zit wel goed bij de warme en sociale club als SVZ is.

Onze 11 jeugdteams hebben een prachtig seizoen gehad, waarbij het kampioenschap van de JO17 er wel uitspringt. Er waren veel geslaagde evenementen voor de jeugd, zoals het voetbalkamp, de sportdag en als leuk item, de spandoeken voor bij onze streekderby’s tegen Nic. Boys en NSV. De vele vrijwilligers die onze jeugd trainen, begeleiden en de ouders die de nodige hand- en spandiensten verlenen maken het seizoen compleet. Het nieuwe seizoen staat alweer in de steigers en als alles goed is, verschijnen de spelers- en begeleiders allemaal in een nieuw tenue!

De VR1 en VR2 kenden een spannend seizoen. Met o.a. het vertrek van de trainer na de winterstop. Leon Kampman en Jan Wouters hebben het ontstane gat fantastisch opgevuld, waarvoor grote dank! Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een ongeslagen kampioenschap van VR2 (volgens mij rijden ze nog steeds op de platte kar door het dorp) en een keurige tweede plaats van VR1. Leon blijft komend seizoen als trainer/coach verbonden aan VR1 en bij VR2 zal Sjaak v/d Mijl als coach gaan fungeren. VR2 zoekt dus nog een trainer, hopelijk komt dit ook voor elkaar. Tevens zoeken we nog iemand die de coördinatie van de vrouwenafdeling op zich gaat nemen, en als tussenpersoon tussen de VR1/VR2 en het bestuur zal fungeren.

De senioren hebben een wisselend seizoen gehad, zowel sportief als het compleet houden van de elftallen. Door elkaar (selectie en overige senioren) op geweldige manier te helpen en bij te springen waar het maar kon, kon de competitie toch nog goed afgemaakt worden. Volgend seizoen gaat één van de seniorenteams meedoen in de zojuist opgezette 7 x 7 competitie van de KNVB. Niet ideaal, maar we gaan het proberen, zodat de hele seniorenafdeling getalsmatig een beetje verlichting krijgen.

Na de winterstop werden de COVID-maatregelen zo goed als opgeheven en hebben we nog een aantal fantastische evenementen gehad, denk hierbij aan de 7e Helft(en) tegen Nicolaas Boys en NSV’46. Ook de penningmeester was hier erg blij mee. Ook de Summer Beach met prachtig weer en het voetbalkamp waren weer een groot succes. De komende periode gaat de invulling voor de evenementenkalender voor het nieuwe seizoen plaatsvinden, waarbij Mario de taak van Erik gaat overnemen.

Na de 2 COVID seizoenen moeten we aankomend seizoen weer veel investeren in kleding en materialen. Zo wordt de gehele vereniging voorzien van nieuwe tenues, maar voor elk team hebben we wel een sponsor gevonden! Verder zal de gehele jeugd voorzien worden van nieuwe sweaters, krijgen de jeugdtrainers trainingspakken en wordt de groenploeg voorzien van werkjassen. Ook komen er veel nieuwe ballen, doelen, etc.

De kantine heeft een lastig jaar gehad ivm de onregelmatige openingsmogelijkheden en het gebrek aan vrijwilligers. Echter, het ingevoerde vrijwilligers schema, waarbij men punten kan verdienen als vrijwilliger, is redelijk goed ontvangen na een stroeve start. Het kan nog beter en volgend seizoen gaan we er weer vol goede moed mee verder.

Aan het gebouw en rondom ons complex wordt nog steeds volop geïnvesteerd en gewerkt. Verduurzaming speelt daarbij een grote rol. Zo is er een grote investering gedaan om de kapotte CV ketel te vervangen door een warmtepomp, waardoor we vrijwel geen gas meer gebruiken. De vele zonnepanelen op het dak zorgen hierbij voor de stroomvoorziening.

We onderzoeken op dit moment de mogelijkheid om via een robotmaaier onze velden te maaien, in het najaar worden de lichtmasten vervangen door LED verlichting en ook rond veld 1 komt LED verlichting. Dit dankzij een duurzame investering door STIBUNI, die dit voor hun rekening nemen. De groenploeg gaat de hele zomer keihard door om de velden en alles eromheen weer tiptop op te leveren als het seizoen weer van start gaat.

Uiteraard is er veel niet mogelijk dankzij de vele trouwe sponsors, die de club ook in de COVID periode niet in de steek gelaten hebben, integendeel! Ook zij hebben zakelijk een paar lastige jaren achter de rug, doch blijven SVZ door dik en dun steunen. Dit gebeurt allemaal ‘op de achtergrond’ en daar mogen we best trots op zijn. Hierbij mag uiteraard de Club van 100 ook niet vergeten worden, die al jaren een en ander mogelijk maken.

Er komen binnenkort wat bestuurswisselingen/verschuivingen aan, en daar zal ik jullie dan ook over informeren, zodra een en ander definitief is.

Ik wil eindigen met ons belangrijkste ‘bezit’ van de vereniging en dat zijn jullie zelf! Al die vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor onze club. De ziel/kern van de club zijn de vrijwilligers, zonder hen kunnen we niet bestaan. Of je nu veel of maar een klein beetje doet voor de club, dat maakt niet uit, iedereen is even belangrijk en SVZ wordt helemaal gedragen door al die vrijwilligers, waarvan er velen op de achtergrond hun steentje bijdragen.

Met ons allen moeten we daar enorm trots op zijn en laten we hopen dat we dit nog lang mogen voortzetten!

Groeten, en nog een mooie zomer!
René van Zon