Terechte puntendeling voor Zevenhoven 2 in zware wedstrijd tegen VVOR

Het tweede elftal van Zevenhoven trad vandaag aan tegen de nummer 3 van de ranglijst VVOR. De Voetbal Vereniging Oost Rotterdam had voorafgaand aan dit duel zes punten meer dan de ploeg uit Zevenhoven die met 27 punten uit 17 wedstrijden de vijfde plek bezet in de 2e klasse B. Samengevat een mooi duel in de subtop. Pistorius en Hilders hadden ongetwijfeld niet heel veel energie gestoken in de bespreking voor deze wedstrijd. De opdracht was immers duidelijk. Mochten de Zevenhovenaren nog wat willen, moest deze wedstrijd gewonnen worden. Dan zou de top 3 benaderd worden en de kans op nacompetitie en de derde periodetitel levend gehouden worden.

Om 11.30 werd er op een goed onderhouden grasmat en in de regen afgetrapt. De kleine 50 toeschouwers zagen een beter VVOR beginnen. De ploeg liet zien niet voor niets in de top van het klassement te staan. Het combineerde er vrolijk op los en bleef bovenal rustig in balbezit. Met name de eerste 15 minuten had Zevenhoven het moeilijk. Het had moeite de linies compact op elkaar te houden en in duels terecht te komen. De gasten kregen net teveel tijd en maakten daar gretig gebruik van. Toch kwam Zevenhoven het eerste kwartier door zonder kleerscheuren. Zoals altijd hield het beresterke centrale duo Wouters en Roeleveld de zaak goed onder controle en na de wisseling van beide backs De Boer en Vis werd achterin de tegenstander weinig ruimte geboden.

SVZ2_VVOR2_1
De Boer vecht duel uit met directe tegenstander, op de achtergrond De Zwaan

De begeleiding van Zevenhoven had het druk vandaag , want niet alleen beide backs werden met elkaar gewisseld van plek, ook de middenvelders kregen een andere rol aangemeten om de ploeg iets meer in te stellen op de sterke Rotterdammers. Rasljanin en Fransen wisselde ook van positie waardoor de thuisploeg meer en meer aan de bal kwam en wat meer overwicht kreeg. Na 25 minuten was er een hoge voorzet die door de rechterspits Pijpers werd binnen gewerkt. Echter de leidsman oordeelde dat hier een onreglementaire actie van Martien Roeleveld aan vooraf was gegaan. De doelman werd gehinderd was het oordeel van de arbiter. Opluchting bij VVOR en protesten aan Zevenhoven kant.

Waar de scheidsrechter dit doelpunt van Zevenhoven afkeurde , miste hij aan de andere kant in een scrimmage voor Zevenhoven goalie de Groot een handsbal van de Rotterdammers. VVOR schoof de bal daarna binnen, wederom protesten van Zevenhoven en opluchting bij de gasten. Na 35 minuten was de tussenstand 0-1. Wellicht op basis van het grootste gedeelte van de eerste helft wel een terechte tussenstand. Helaas weten we niet wat er in de rust in de kleedkamer is gebeurt. Maar na een kop thee en een kwartier bijkomen zagen we een andere tweede helft. De thuisploeg zette alles op alles om de wedstrijd om te keren. De ploeg speelde verder vooruit, agressiever en met veel meer beleving dan VVOR. Het ging fanatiek op zoek naar de gelijkmaker.

SVZ2_VVOR2_2
Uitblinker van vandaag en man van de wedstrijd Martien Roeleveld , de laatste 20 minuten als extra spits

Via de buitenspelers Peters en Pijpers en de balvaste spits de Zwaan werd nog maar eens aangezet. Verdedigende middenvelder Luijben liet steeds vaker zijn directe tegenstander los om verder vooruit door te dekken op de tegenstander. Stap voor stap werd Zevenhoven gevaarlijker, won het veel van zijn persoonlijke duels en voetbalde het de tegenstander uit elkaar. Eén keer werd VVOR nog heel erg gevaarlijk , de Groot werd omspeeld , maar Roeleveld kon redding brengen. Pistorius wisselde nog aanvallender met Bosman voor Luijben en van de Broek voor Rasljanin. Vervolgens waren het de rood-gelen die de klok sloegen. De toeschouwers keken nog één keer vreemd op toen doelman de Groot zijn voorhoede wilde gaan assisteren bij een hoekschop. Hij wilde koste wat kost de 1-1 op het bord zetten, maar had niet door dat er nog ruim 10 minuten te spelen waren en dat het nog wat vroeg was voor dergelijke acties.

Na de zoveelste actie van de linker buitenspeler Peters moest de tegenstander aan de noodrem trekken. Peters ging naar de grond en de bal werd in de 85e minuut door de arbiter op 20 meter van vijandelijk doel neer gelegd. Fransen stuurden een aantal medespelers weg bij deze vrije bal. Niet veel later krulde hij de bal op werkelijk fantastische wijze in de kruising achter de Rotterdamse doelman: 1-1.

SVZ2_VVOR2_3
Fransen krult de vrije trap achter de Rotterdamse doelman. Links buitenspeler Berry Peters

Alles werd eruit gehaald om in de laatste minuten nog een voorsprong te forceren. Helaas zonder resultaat, maar de instelling van hun ploeg moet Pistorius en Hilders tevreden gestemd hebben.

Volgend weekend in Zevenhoven 2 vrij en gaat het van de paasdagen genieten. De week erna op 11 april gaan de Zevenhovenaren op bezoek in Boskoop bij Floreant. Aftrap daar zal zijn om 12.00 uur.

Opstelling Zevenhoven: De Groot; De Boer, Wouters ©, Roeleveld, Vis; Luijben (’60 Bosman), Rasljanin (’75 van den Broek), Fransen; Pijpers, De Zwaan, Peters

Stand 2e klasse B
1. Soccer Boys 2 (18-44)
2. DCV 2 (18-40)