Teamindelingen jeugd

De jeugdcommissie zit binnenkort weer bij elkaar voor een aantal uitdagende zaken. We zijn een relatief kleine vereniging in een kleine gemeenschap en op zich is dat geen probleem, maar levert wel een puzzel op als het op de indelingen van de teams aankomt. De aantallen spelers per leeftijdscategorie komen namelijk zelden uit en dat lijkt ook dit jaar het geval.

Wat betreft de teamindelingen van afgelopen seizoen zien we dat de meeste teams met voldoende spelers en met heel veel plezier aan de wedstrijden op zaterdag konden deelnemen. Helaas werden we bij de oudere jeugdteams geconfronteerd met een aantal onverwachte wijzigingen, waardoor alle zeilen bijgezet moesten worden om de competities uit te kunnen spelen. We vinden het fantastisch om te zien hoeveel mensen bereid zijn om andere teams te helpen, klasse!

Om eerder genoemde redenen willen wij de ouders van zowel beginnende als stoppende leden verzoeken dit tijdig kenbaar te maken. Het komt wel eens voor dat leden pas afgemeld worden als de teams al zijn opgegeven en ingedeeld in competities. Dit kan heel vervelende gevolgen hebben voor de teams, zoals we dit seizoen hebben gezien.

Weet u nu al dat uw kind het komende seizoen niet meer gaat voetballen, of juist graag lid wil worden van SV Zevenhoven? Geef dit dan tijdig aan de ledenadministratie door!
Het liefst zo snel mogelijk, de deadline voor het aanmelden van teams bij de KNVB is namelijk 1 juni.

Bij het maken van de indeling is ons streven om een ieder op zijn of haar niveau te laten spelen zodat er optimaal plezier kan worden beleefd aan het voetbal. Wij hebben de doelstelling om alle teams met een goede bezetting in te delen waardoor we het plezier en de ontwikkeling van de spelers kunnen waarborgen. 12 mei is er een avond gepland met de trainers en leiders, waar we de voorlopige indeling bespreken.

Vooruitkijkend is door de KNVB samen met amateurclubs besloten om het voetbalseizoen 2017/’18 later te beginnen en later te eindigen. Het voetbalseizoen begint in het hele land vanaf 2 september met bekerwedstrijden. De competitiewedstrijden beginnen vanaf 23 september en het seizoen wordt afgesloten op 27 mei.

Sportieve groet,

De jeugdcommissie.