TAVV 3 – Zevenhoven 3: Weersomstandigheden maken het voetbal lastig

Zaterdag stond de 3e competitiewedstrijd van 2019 op het programma. Het team is niet gelukkig uit de winterstop gekomen. De eerste 2 wedstrijden gingen verloren en de wedstrijd tegen TAVV leek vooraf een lastige opgave te worden. TAVV bleek in de thuiswedstrijd een geslepen ploeg met enkele “ouwe voetbal rotten”, zoals de in Zevenhoven alom bekende Taffie.
Ons team was verre van compleet, maar met hulp van 4 lukte het een heel representatief team op de been te brengen. Dave, Harald, Jeffrey, Mitchel en Tony sloten aan.

We verloren de toss en zo kwam SVZ3 de 1e helft tegen de wind in te spelen, dit werd een behoorlijke opgave voor de mannen. Afgesproken was om zo compact mogelijk te spelen en terug te zakken op de eigen helft bij balbezit van TAVV.
De wedstrijd was nog maar net begonnen en toen stopte het met zacht regenen. De klep boven in de lucht ging helemaal open en het water kwam met bakken naar beneden, de wind zwol aan tot een storm. Sporadisch kwam Zevenhoven over de middellijn.
TAVV verbleef veel en lang op onze helft, echter van voetballen was amper nog sprake. Desondanks hield Zevenhoven prima stand, echte kansen werden er door TAVV nauwelijks gecreëerd, verder dan 1 afstandsschot en enkele corners kwamen de Aardammers niet. De beste kans van de eerste helft was voor Zevenhoven, een aanval over rechts werd net niet voldoende geraakt door Mitchel.
Na rust was het windvoordeel, voor zover er daar sprake van was, voor Zevenhoven. Echt grote kansen leverde het voor Zevenhoven ook niet op. Met een uiterste inspanning wist de doelman van TAVV nog een schot van Jeffrey te keren. Aan de andere kant wist de tegenstander met goede combinaties een aantal keren gevaarlijk te worden, maar Jordy liet zich niet verschalken.
Uiterst vervelend was de enkelblessure van Tony op het einde van de wedstrijd, waarvoor hij naar het ziekenhuis moest.
Aan de beginstand veranderde uiteindelijk niets zodat we een punt mee naar huis namen. Nogmaals dank aan de mannen van 4 die zaterdag prima voor de dag kwamen bij 3. Voor Tony vanaf hier, een voorspoedig herstel toegewenst.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Sander de Boer ©, Florian Koenders, Dave van Lith, Koen Akerboom; Stan Brouwer (20. Jeroen Haverkamp), Harald Broekkamp, Bart v/d Broek; Jeffrey Bosman (60. Florian Miedema), Mitchel Vollering, Tony Craughwell (80. Jeffrey Bosman)