’t Praathuis kampioen zaalvoetbalcompetitie De Vlijt in poule 1

Woensdag 1 april was het de beurt voor zaalteam ’t Praathuis om voor de vijfde keer op rij kampioen van de hoogste poule te worden. Op de huid gezeten door het team Atilla kon ’t Praathuis pas laat in de competitie het kampioenschap veilig stellen. Net als vorig jaar was het gat van 5 punten groot genoeg om het ongeslagen kampioenschap niet mis te lopen, de vraag was alleen wanneer. Dat moest dan gebeuren tegen Atilla zelf, die de opmars van ’t Praathuis dit jaar wilde stuitten.

DSC07538

Een mooie partij voetbal met een aanvallend ingestelde Atilla, die het beste van zaalvoetbal liet zien. ’t Praathuis kon geen antwoord vinden op de vloeiend verlopende aanvallen van Atilla en keek al snel tegen een achterstand aan van 2-0. Met name de acties van Mo Houri waren van grote klasse en scoorde een hoog amusementsgehalte. Atilla zag op dat moment dat de achterstand op de ranglijst bij deze stand slechts 2 punten zou bedragen en dus voor hen, met een beetje geluk en hulp van komende tegenstanders van ’t Praathuis, de mogelijkheid dit seizoen al een greep naar de beker te doen.

En zoals al vele wedstrijden het beeld is: Atilla voerde de druk op ondanks de voorsprong van 2 doelpunten vele kansrijke mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden. Door uitstekend keeperswerk van Frank Koeleman werden vele doelrijpe aanvallen in de kiem gesmoord en zou Atilla dus eigenlijk de riante voorsprong moeten koesteren. Door de druk op te voeren werden juist fouten gemaakt die achteraf gezien cruciaal bleken te zijn. Eerst een uitstekend opgezette aanval door Koeleman werd subtiel afgemaakt door Jorrit Matzinger waardoor er aansluiting ontstond. Vervolgens werd in de slotfase twee fouten van de keeper Ali Madani afgestraft door respectievelijk Jorrit Matzinger en Wessel Jansen. Hierdoor werd de eindstand 2-3 in het voordeel van ’t Praathuis en was de greep op het kampioenschap voor Atilla voorgoed een utopie.

Een goede en spannende finalewedstrijd waarin Atilla de bovenliggende partij was maar door de onzuiverheid of lees blunderende foutjes genadeloos werd afgestraft en de mogelijke aanspraak op het kampioenschap voor dit seizoen in ieder geval kan vergeten. Ondanks deze dure verliespartij is Atilla de komende jaren een geduchte tegenstander voor ’t Praathuis naar het kampioenschap. Deze beker zullen ze de komende jaren echter niet winnen, want die mag na 5 overwinningen op rij in bezit blijven van de kampioen. Maar op de nieuwe bokaal zal wellicht de komende jaren minimaal één keer vast wel de naam Atilla voorkomen. Om de prestatie te evenaren van ’t Praathuis zal er binnen het team nog het nodige werk verzet dienen te worden.