SVZ’er van de week: Youri van Diemen uit de JO16

“Ik sta positief in het veld en probeer zo goed mogelijk mijn best te doen”, zo vertelt Youri van Diemen als we vragen naar zijn grootste voetbaltalent. Een betere instelling kun je niet hebben toch?! Youri speelt in de JO16 en is deze week onze SVZ’er van de week. Hij is verdediger en eigenlijk heel erg tevreden met zijn plek. Wel wil hij nog beter worden in verdedigen, onder andere door meer zijn lichaam te gebruiken. Dit was tevens de tip van zijn trainer waar hij veel aan heeft gehad. Verder vroegen we Youri wat het leukste is wat hij heeft meegemaakt bij SVZ. Daar was maar één antwoord op: voetbalkamp.

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Mijn naam is Youri van Diemen ik ben 13 jaar en speel in de JO16

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta verdediger en zou het liefst ook gewoon verdediger willen zijn.

3. Wie zijn je begeleiders?
Oscar, Jop, Robert en Pieter.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Ik sta positief in het veld en probeer zo goed mogelijk mijn best te doen.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Mijn lichaam nog meer gebruiken in het verdedigen.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
In Nederland is mijn favoriete club Ajax en in het buitenland Juventus.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Mijn favoriete speler is Cristiano Ronaldo en zijn kwaliteit die ik wil hebben is zijn snelheid.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Het leukste wat ik heb meegemaakt is voetbalkamp.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
De wedstrijd tegen SJZ, omdat we van 2-0 nog gelijk kwamen te staan met 2-2.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik hoop er over 10 jaar nog te spelen en dan nog beter te kunnen verdedigen.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Aan de tip dat ik meer mijn lichaam moet gaan gebruiken, omdat ik dat vroeger niet deed maar nu wel en dat kwam door trainer Leon.