SVZ’er van de week: Wouter de Boer uit de JO18

Al jaren speelt hij bij SV Zevenhoven: Wouter de Boer. Deze week is hij dé SVZ’er van de week. Ondanks dat er momenteel niet gevoetbald wordt vanwege het winterse weer, zetten we Wouter graag even in het zonnetje. Wouter speelt momenteel in de JO18, het combi-elftal HSV’69/SVZ ofwel HSVZ. Je vindt hem als voorstopper of laatste man in het veld waar hij goed gebruikmaakt van zijn spelinzicht om zo de ballen te kunnen onderscheppen. Over tien jaar hoopt hij dit nog steeds te doen in een vriendenteam. Zijn beste herinnering aan afgelopen jaren bij SV Zevenhoven? Voetbalkamp. “Voetbalkamp is altijd het hoogtepunt van het SVZ jaar”, aldus Wouter.

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik ben Wouter de Boer, oudere broer van Stijn en Lukas. Ik ben 18 jaar oud en speel in de JO18 van HSV’69/SVZ. Makkelijker af te korten naar HSVZ.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik speel bijna altijd in het centrum van de verdediging, voorstopper of laatste man. Het liefst speel ik als laatste man, dus dat komt mooi uit.

3. Wie zijn je begeleiders?
Leo Baltus en Arnold Bierhuis zijn de coaches tijdens de wedstrijden. De trainingen bij SVZ worden gegeven door Jacco Rijlaarsdam, Jacco Domburg en Robert Koot.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Mijn spelinzicht is een groot pluspunt, hierdoor kan ik goed inschatten welke ballen ik kan onderscheppen.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Het zou voor mij als laatste man wel heel lekker zijn om wat meer snelheid te hebben.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Ajax is mijn club in Nederland. In het buitenland hou ik Liverpool graag in de gaten.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Dat is Matthijs de Ligt, ik sta natuurlijk vaak op dezelfde positie. Hoe stabiel hij is en elke wedstrijd hetzelfde hoge niveau haalt vind ik knap.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Voetbalkamp is altijd het hoogtepunt van het SVZ jaar.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Afgelopen seizoen speelden we een wedstrijd tegen een directe concurrent en deze wedstrijd wonnen we uiteindelijk met 2-1. De overwinning was al super natuurlijk, maar tijdens de wedstrijd hing er ook een hele nare sfeer op het veld. Hierdoor was de overwinning nog lekkerder.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Zeker, hopelijk voetbal ik dan in een leuk vriendenteam zoals ik dat nu ook voetbal.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
De koptips die ik in de jeugd heb gekregen van Jerry Groeneveld. Dat zijn wel tips waar ik altijd wat aan gehad heb.