SVZ’er van de week: Stijn de Boer uit de JO16

Stijn de BoerOnze eerste SVZ’er van de week in 2021 is Stijn de Boer! Stijn is centrale verdediger in de JO16 en is erg tevreden met zijn positie. Zo kan hij goed het overzicht houden en dat is dan ook een van zijn sterkste punten. Wel wil hij graag nog wat sneller worden en net zo goed kunnen dribbelen als Frenkie de Jong. Over tien jaar hoopt Stijn nog steeds bij Zevenhoven te spelen én kampioen te worden met het 1e. (Dat hopen wij natuurlijk ook ;-)).

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Mijn naam is Stijn de Boer, ik ben 15 jaar en speel in de jo16-1.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta centraal achterin, daar heb ik veel plezier. Alleen zou ik het soms wel leuk vinden om een beetje naar voren te gaan.

3. Wie zijn je begeleiders?
Ik heb erg veel begeleiders, als trainers heb ik Jop Vianen en Oscar Boekesteijn. Als begeleiders heb ik Robert Plasmeijer en Pieter Verkerk. En als laatste hebben we nog een vlagger/materiaalman dat is Robin Domburg.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Mijn grootste voetbaltalent is dat ik erg veel overzicht kan houden, ik heb ook een goede voorzet in de benen.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Ik zou graag wat sneller willen worden want dat kan altijd goed van pas komen. Ook zou ik soms wat meer rust willen houden in mijn spel.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Mijn favoriete club in Nederland is Ajax en in het buitenland Bayern München.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Mijn favoriete speler is Frenkie de Jong, hij kan heel erg goed overzicht houden en als de bal bij hem is, gebeurt er bijna altijd wel wat. Hij kan ook erg goed dribbelen. Die kwaliteiten zou ik ook graag hebben.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Eigenlijk is alles wat ik mee maak bij SVZ superleuk! Ik vind elk jaar het voetbalkamp superleuk.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Mijn leukste wedstrijd in mijn SVZ ‘carrière’ was niet met mijn eigen team. Dat jaar zat ik in de jo13-1 en ik mocht vaak meedoen met de JO11-1. Zo ook tegen Woerden. Woerden was al kampioen en had alles gewonnen en de allerlaatste wedstrijd moesten wij tegen Woerden. Die wedstrijd scoorde ik 2x en we hadden gewonnen van Woerden. We waren dat jaar dan geen kampioen maar het feit dat we wonnen van de ongeslagen nummer 1 voelde wel alsof we kampioen waren.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik hoop dat ik over 10 jaar in het eerste van SVZ speel en dan hopelijk als aanvoerder. Ik hoop dan kampioen te worden met het 1e.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Mijn tip is dat je altijd positief naar elkaar moet blijven, het heeft geen zin om op elkaar te gaan zeuren het is beter als je positief blijft tegen elkaar.