SVZ’er van de week: Senn Buskermolen uit de JO13

‘Aanvallen mag, maar verdedigen moet!’ Deze tip deelt SVZ’er van de week Senn Buskermolen graag met ons, die hij zelf van zijn trainer Richard Corts heeft meegekregen. Senn uit de JO13 speelt alweer heel wat jaren bij SV Zevenhoven. Met zijn antwoorden op onze elftal vragen geeft hij een kijkje in zijn jonge voetballeven.

1. Wat is je naam & leeftijd?
Ik ben Senn Buskermolen en ben 12 jaar.

2. In welk team speel je?
In de JO13.

3. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Midmid, en stiekem wil ik ook geen andere plek.

4. Wie zijn je begeleiders?
Richard Corts, Bas Könst en Nick Mooren. Onze vlagger is Gerrit Domburg.

5. Wat is je grootste voetbaltalent?
Ik vind dat ik veel overzicht heb en dat ik snel ben. Maar ik vind voetbal vooral gewoon heel erg leuk!

6. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Fysiek wil ik nog sterker worden.

7. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Ajax in Nederland en in het buitenland vind ik heel veel clubs goed zoals Liverpool, Juventus en Barcelona.

8. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Frenkie de Jong is mijn favoriete speler. Hij kan goed dribbelen en dat zou ik ook wel zo goed willen kunnen.

9. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Dat zijn meerdere dingen. Naar wedstrijden in het stadion gaan, met zijn allen in de bus erheen. Maar ook het voetbalkamp vind ik altijd super leuk, jammer dat het dit jaar niet doorging.
En de dag dat we kampioen werden tegen ARC, dat is alweer een paar jaar geleden, in 2016. We werden toen opgehaald met een bus en werden als echte kampioenen binnengehaald met vuurwerk.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik denk en hoop het wel. Dan hoop ik dat ik een paar wedstrijden in het eerste mee heb gespeeld, dat lijkt me super.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Aanvallen mag, maar verdedigen moet! Dat zegt Richard Corts altijd en dat vind ik wel een goede tip.