SVZ’er van de week: Reno Kroom uit de JO13

Reno Kroom, onze nieuwe SVZ-er van de week, speelt nu zo’n twee jaar bij SV Zevenhoven. Hij speelt in de JO13 en staat daar meestal rechtsachter, maar liever zou hij één positie naar voren willen schuiven. Volgens leider Bas Könst is Reno een sportieve vent die heel erg behendig is met de bal. Zelf zou Reno een betere conditie willen hebben, waardoor hij het rennen nog langer vol kan houden. Naast het voetballen geniet Reno van de leuke uitjes met zijn team. Zo zijn de jongens van de JO13 al wezen tokkelen, barbecueën en schaatsen. En er gaan vast en zeker nog heel veel mooie teamuitjes komen!

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Mijn naam is Reno Kroom en ik speel in de JO13 van SVZ.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta meestal rechtsachterin, maar zou het liefste rechts op het middenveld willen staan.

3. Wie zijn je begeleiders?
Bas Könst, Richard Corts en Nick Mooren.

4. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Het liefste krijg ik een betere conditie waardoor ik het rennen nog langer vol kan houden.

5. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Ajax is mijn favoriete club in Nederland en in het buitenland is dat Bayern München

6. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Dat is absoluut Lionel Messi, hij dribbelt altijd iedereen eruit. Dat vind ik stoer om te zien.

7. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Ik vond het winteruitje en het zomeruitje met het team het allerleukste. (Het team ging in de zomer onder andere tokkelen, glijden vanaf de dijk en barbecueën. In de winter hebben ze met het hele elftal geschaatst op de Groene Jonker inclusief een potje ijshockey en warme chocolademelk.)

8. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
De leukste wedstrijd die ik gespeeld heb, was mijn eerste wedstrijd. Het leukste was dat ik ook gelijk een doelpunt scoorde!

9. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik weet niet zeker of ik over 10 jaar nog steeds voetbal. Dat komt omdat ik andere sporten ook wel heel erg leuk vind.

10. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Een tip die ik gekregen heb was om minder te praten tijdens de uitleg en dit is ook een tip waar mijn teamgenoten wel wat aan hebben.

Bas Könst, leider van SVZ JO13, over zijn speler Reno Kroom:

“Reno is een sportieve vent, voor de voetbal zat hij al op gym, quad rijden bij Z.O.W. ging hem ook goed af, skaten, stuntsteppen en noem maar op, een echte durfal. Sinds pakweg 2 jaar is Reno bij ons op het veld te vinden. Behendigheid met de bal zat er vanaf dag 1 al in en ook de durf om in een aanval te gaan schuwt hij absoluut niet! Spelinzicht is er met de trainingen super op vooruit gegaan tot een goed niveau, en menig doelpunt is al vanuit een assist van hem gekomen. Tegen soms wat grotere spelers staat hij zeker z’n mannetje, en pakt ook de training/wedstrijd coaching vanaf de zijlijn goed op. Een gezellige speler die goed samengaat met alle andere toppers in de SVZ JO13. Nu maar hopen dat we gauw weer samen aan de bak kunnen in echte mooie wedstrijden tegen de omliggende clubs in weer een échte competitie!”