SVZ’er van de week: Nick Snoek uit de JO18

Nick Snoek, dé keeper van de JO18, mag zich deze week de SVZ’er van de week noemen. Als doelman is hij natuurlijk een hele belangrijke speler in het veld. Zijn grootste voetbaltalent is duiken en het juiste moment uitkiezen om uit te komen. Keeperstrainer Jordy is heel enthousiast over Nick: “Nick blijft zichzelf ontwikkelen. Als hij zo doorgaat dan zie ik hem snel bij de selectie aansluiten om daar zijn kunsten te laten zien. Om deze reden hoop ik dan ook dat hij dit vasthoudt en vooral zo doorgaat!” Dus wie weet zien we Nick over een paar jaar wel schitteren bij de selectie!

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Mijn naam is Nick Snoek, ik ben 16 jaar oud en ik speel in de JO18 van HSV/SVZ.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik ben de keeper van het team en daar sta ik ook eigenlijk het liefst.

3. Wie zijn je begeleiders?
De begeleiders van mijn team zijn Arnold Bierhuis en Leo Baltus.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Mijn grootste voetbaltalent is dat ik goed kan duiken op de ballen en het goede moment kan kiezen als ik moet uitkomen.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Ik zou zelf technisch beter willen worden in het veld waardoor ik onder andere beter trucjes met de bal zou kunnen doen.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Ajax natuurlijk en FC Barcelona.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Ik vind de keeper van Ajax wel heel goed, André Onana en ik zou zelf wel net zo goede reflexen willen hebben als hij.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Voetbalkamp is altijd wel het leukste bij SVZ.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Dat was dan wel de laatste wedstrijd van het seizoen in de E2. We werden toen kampioen, inmiddels wel een paar jaar geleden al.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik hoop dat ik dan een veel betere keeper ben geworden dan wat ik al ben.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Dat moet dan wel zijn dat we met het hele team moeten blijven coachen als er bijvoorbeeld een man in iemand zijn rug zit.

Keeperstrainer Jordy Aartman over Nick:
Ik geef Nick nu ongeveer drie jaar keeperstraining en het mooie aan Nick vind ik, dat hij zichzelf maar blijft ontwikkelen. Waar hij in het begin nog wel eens een slippertje kon hebben, zie ik die nu nog maar zelden. Met zijn lengte en uithoudingsvermogen is het een meer dan geschikte keeper! Tijdens de trainingen pakt hij ook zijn verantwoording en merk ik dat de rest van de keepers zich daaraan optrekken. Als Nick zo doorgaat dan zie ik hem snel bij de selectie aansluiten om daar zijn kunsten te laten zien. Om deze reden hoop ik dan ook dat hij dit vasthoudt en vooral zo doorgaat!