SVZ’er van de week: Naomy Zeldenthuis uit de MO15

Naomy Zeldenthuis is onze nieuwe SVZ’er van de week! Naomy is van de week 13 jaar geworden. Ze begon als klein meisje al met voetballen bij SV Zevenhoven en speelt momenteel in de MO15. Als ze terugkijkt naar afgelopen jaren vindt ze eigenlijk alles top bij de voetbal: “Alles is leuk wat ik heb meegemaakt maar de 2 leukste dingen zijn dat ik kampioen ben geworden en dat ik in het leukste team zit en het is superleuk en gezellig.” En zo horen we het natuurlijk graag!

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik ben Naomy Zeldenthuis, ik ben 13 jaar en speel in de MO15.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta voorstopper, dat is tussen de verdedigers en middenvelders in. Het is wel leuk maar je moet goed opletten en veel rennen: wel goed voor je conditie.

3. Wie zijn je begeleiders?
Mijn begeleiders zijn Theo en Ruud en ze helpen me goed als het niet lukt en als er wat is leer ik er veel van.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Mijn grootste voetbaltalent is dat ik ver en hard kan schieten, en dat is fijn want dan komen de ballen snel voor.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Ik wil graag beter leren hooghouden en niet snel je bal wegschieten want dat gebeurt best vaak.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Mijn favoriete clubs zijn Barcelona en Ajax, ik kijk er vaak met mijn vader naar.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Mijn favoriete speler is Lieke Martens omdat ze heel snel is en goed kan spelen en ik wil ook zo snel zijn en zo goed zijn als haar.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Mijn leukste wedstrijd was tegen Nieuwkoop omdat ik bijna het hele team ken en omdat het oude klasgenoten zijn en dat is gewoon gezellig. Die wedstijd hebben we wel verloren maar is wel leuk en het leukste in mijn carrière was dat we van de tegenstander die toen eerste stonden dik hadden gewonnen.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik hoop dat ik over 10 jaar nog steeds voetbal bij SVZ en dat ik nog steeds een gezellig en leuk team heb.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Dat ik niet steeds de bal moet wegschieten maar dat ik rust moet houden. Het gaat wel steeds beter!