SVZ’er van de week: Mitch van der Steegt uit de JO13

Mitch - SVZ'er van de weekAls Mitch van der Steegt de bal heeft, dan kun je beter maar wegduiken. Want dat hij hard kan schieten is zeker! Naast linkermiddenvelder van de JO13 is Mitch deze week ook de SVZ’er van de week. Hij vertelt ons over zijn kwaliteiten, zijn favoriete speler en zijn leukste voetbalervaringen bij SVZ.

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik ben Mitch van der Steegt, ben 11 jaar en speel in de JO13.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta linksmidden, maar stiekem zou ik wel liever rechtsmidden willen staan.

3. Wie zijn je begeleiders?
Mijn begeleiders zijn Richard, Nick , Bas en onze vlagger Gerrit.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Ik denk dat mijn grootste voetbaltalent is hard schieten en voorgeven en ik vind ook dat ik overzicht heb.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Ik wil heel graag meer goals maken.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
In Nederland is het natuurlijk Feyenoord en in het buitenland Liverpool.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Steven Berghuis is mijn superfavoriet! Die heeft als kwaliteit goed mikken en scoren dat zou ik ook supergraag willen.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Meerdere dingen zoals voetbalkamp, naar voetbalwedstrijden met een bus, de sportdag en nog veel meer!

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Ik denk de wedstrijd tegen de 1e klasser Legmeervogels. En dat ik toen de winnende goal heb gemaakt!

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Dat hoop ik niet, ik hoop dan bij Feyenoord te zitten. En dan natuurlijk een paar wedstrijdjes met Berghuis gespeeld te hebben.
Maar mocht dit net niet lukken, blijf ik natuurlijk graag bij SVZ voetballen en dan hoop ik in het 1e te komen!

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
‘Geen gezeik op mekaar, gewoon lekker ballen’, dat zegt Bas altijd en dat vind ik een hele mooie tip!