SVZ’er van de week: Maarten Heyboer uit de JO13

Maarten HeyboerSnel én fel: dan hebben we het over Maarten Heyboer uit de JO13. Maarten is onze nieuwe SVZ’er van de week en door middel van onze elftal vragen leren we hem beter kennen. Zo vertelt hij onder andere over zijn mooiste wedstrijd uit zijn SVZ-carrière, dat was een wedstrijd in de JO11: “Ik liep van rechtsachter tot linksvoor met de bal over het hele veld en toen scoorde ik mijn eerste goal. De bal ging vol in de kruising en het was ook nog eens een doelpunt tegen Nicolaas Boys!”

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik ben Maarten Heyboer, 11 jaar oud en speel in de JO13-1.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta meestal in de verdediging, rechtsachter. Maar ik zou ook wel graag rechtsmidden of rechtsvoor willen staan.

3. Wie zijn je begeleiders?
Mijn begeleiders zijn Richard Corts, Bas Könst en Gerrit Domburg. Mijn trainers zijn Nick Mooren, Richard Corts, Gerrit Domburg en Arie Rijlaarsdam.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Mijn snelheid is wel mijn grootste talent. Verdedigen lukt vind ik zelf ook wel goed, ik ben dan lekker fel, wil graag de bal terug hebben en ik ben geen aansteller.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Ik zou het wel gaaf vinden als ik wat beter word in trucjes met de bal.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Een favoriete club heb ik niet echt, maar ik vind Ajax en Feyenoord allebei wel goed.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Johan Cruijff omdat die de beste van Nederland was.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Het uitje van de JO12, we gingen toen poldersporten op de boerderij van de broer van Richard. We gingen onder andere met een band glijden van de dijk af, tokkelen uit hoge bomen en lekker barbecueën.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
In de JO11-1, ik liep van rechtsachter tot linksvoor met de bal over het hele veld en toen scoorde ik mijn eerste goal. De bal ging vol in de kruising en het was ook nog eens een doelpunt tegen Nicolaas Boys!

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ja ik hoop over 10 jaar nog bij SVZ te voetballen, het liefste in het eerste team.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Eigenlijk alle trainers zeggen wel dat je inzet moet tonen. Dat vind ik zelf ook erg belangrijk als voetballer.