SVZ’er van de week: Luke Schoonenwolf uit de JO13

Luke SchoonenwolfEen van onze talentvolle keepers uit de jeugd is Luke Schoonenwolf. Deze week is hij de SVZ’er van de week. Luke speelt nu in de JO13 op groot veld en weet ook daar met alle gemak de ballen uit het doel te houden dankzij zijn reflexen en lenigheid. Hij kijkt ook graag hoe Onana dit doet met zijn schitterende duiken. Zelf hoopt Luke ooit in het 1e van SVZ te keepen en een hele belangrijke speler voor het team te worden. SVZ is immers zijn favoriete club!

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik heet Luke Schoonenwolf, ik ben 12 en ik zit in de JO13.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta meestal op doel en daar sta ik ook het liefst. Voordat ik naar het grote veld ging speelde ik ook in het veld.

3. Wie zijn je begeleiders?
Mijn begeleiders zijn Richard Corts, Bas Könst en Nick Mooren.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Ik denk keepen en daar dan bij mijn reflexen en lenigheid.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Het uitschieten en de nieuwe aanval opbouwen.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
In Nederland SVZ en in het buitenland Bayern.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Onana en dan zijn schitterende duiken.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Ik denk eigenlijk alle voetbalkampen want die blijven leuk.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Dat was een wedstrijd tegen ARC. Uiteindelijk werd het 3-3 maar iedereen was heel blij omdat zij eerste stonden en omdat wij heel goed speelden. Voor mij was het vooral een leuke wedstrijd omdat ik mijn eerste kop goal in een wedstrijd scoorde.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik hoop de keeper van het 1e van SVZ te zijn en dan een belangrijke speler te zijn voor het team.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Dat was bij een van mijn eerste keeperstrainingen van Jordy. We hadden het over de halve cirkel waar je moet staan in het doel en dat ben ik echt nooit meer vergeten.