SVZ’er van de week: Jack Schoonenwolf uit de JO16

Jack - SVZ'er van de weekDe talentvolle speler die handig is met de bal en tegelijkertijd het overzicht kan houden: dan hebben we het natuurlijk over Jack Schoonenwolf uit de JO16. Ondanks dat zijn tegenstanders vaak iets groter zijn, houdt Jack altijd het hoofd koel en verrast hij hen regelmatig. Zo schoot Jack in een van zijn eerste wedstrijden op groot veld de bal van buiten de zestien de kruising in. Een mooie wedstrijd uit zijn ‘SVZ-carrière’ die hij zich nog goed kan herinneren.

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Jack Schoonenwolf, 13 jaar. In de JO16-1.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Meestal sta ik links midden en ik heb soms mid-mid gestaan. Ik speel hier ook het liefst, maar soms is het ook leuk om vleugelspeler te zijn en doelpunten te scoren, dus linksbuiten lijkt me ook wel leuk.

3. Wie zijn je begeleiders?
Ik heb best veel begeleiders. 2 trainers Job en Oscar, 2 coaches Pieter en Robert en zelfs een materiaalman Robin Domburg.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Ik denk dat mijn grootste voetbaltalent is dat ik handig met de bal ben en overzicht kan houden.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Omdat ik wat minder groot en sterk ben lijkt het me belangrijk dat ik mijn handelingssnelheid verbeter. Dat betekent dus dat ik de bal sneller weer over pass.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
In Nederland is het natuurlijk Ajax. In het buitenland ga ik denk ik voor Nottingham Forest. Misschien ken je de club niet, maar zij hebben de Champions League vaker gewonnen dan Manchester City.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Die heb ik niet echt, maar ik vind als ik moet kiezen toch Frenkie de Jong en Cristiano Ronaldo. Van Frenkie zijn dribbels en bij Ronaldo hoe goed hij kan koppen.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Ik heb niet een specifiek moment maar ik vind voetbalkamp altijd superleuk.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Er zijn wel 2 wedstrijden die ik me nog kan herinneren. Voor mezelf is het de wedstrijd tegen Argon waar ik in een van mijn eerste wedstrijden op groot veld van buiten de zestien de bal in de kruising schoot. Het werd 2-3 en de trainer van Argon noemde het de slechtste gewonnen wedstrijd ooit! Als team vond ik de wedstrijd tegen TAVV het leukst. Het was een heel spannende wedstrijd in de beker en we wonnen op penalty’s door een aantal goede reddingen van Sander Slof.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Over 10 jaar hoop ik zeker nog bij Zevenhoven te voetballen en dan heel graag als links midden of mid-mid bij het eerste.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
‘Gevoel is goed, maar rekenen moet’, van Richard Duijn mijn schaaktrainer. Ik kon geen voetbaltip herinneren.