SVZ’er van de week: Ilse van der Veen uit de MO15

Graag stellen we je voor aan de nieuwe SVZ’er van de week: Ilse van der Veen uit de MO15! Ilse speelt sinds dit seizoen bij SVZ en daar zijn we erg blij mee. Meestal staat ze centraal achterin of op het middenveld, en daar komt ze ook het beste tot haar recht. Met haar overzicht en doorzettingsvermogen is ze een waardevolle speelster voor het team. Daarnaast heeft Ilse de wil om verder door te groeien op voetbalgebied. Toen ze een keer met de jongens mee mocht doen vond ze dat een mooie uitdaging en ze hoopt over tien jaar misschien wel op hoger niveau te spelen. Tot die tijd hopen we natuurlijk nog lang van Ilse d’r kwaliteiten te genieten bij Zevenhoven.

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ilse van der Veen, 13 jaar en ik speel in het team mo15.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik sta meestal mid mid, soms spits of laatste man en ik sta het liefst mid mid of laatste man.

3. Wie zijn je begeleiders?
Angel en Petra.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Ik denk dat ik wel goed overzicht heb in het veld.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Beter van veraf kunnen scoren op doel.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Sowieso Ajax natuurlijk en in het buitenland Barcelona.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Speler: de Jong en speelster: Miedema. Miedema scoort heel makkelijk en de Jong kan langs iedereen dribbelen dat zou ik ook wel willen kunnen.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
De zaterdagen in de coronatijd als we leuke dingen doen met het team maar ik denk dat kamp wel het leukst gaat worden.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Ik denk de wedstrijd die ik mee mocht doen met de jongens want met de meiden is elke wedstrijd bijna hetzelfde en dat was gewoon even iets anders.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Of ik ben nog wel aan het voetballen maar dan hoop ik wel dat ik hoger niveau doe, maar 24 en bij SVZ blijft het gewoon een hobby. Meer dan een hobby is ook leuk.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Ik denk als je met een bal moet dribbelen moet je kleine tikjes als je rent want als iemand de bal wil afpakken kan je eerder weg komen.

Trainster Angel over Ilse:
Ilse is dit seizoen bij Zevenhoven komen voetballen. De meiden moesten over naar groot veld en konden wel wat extra speelsters gebruiken. En geloof me, met Ilse hebben ze een belangrijke speelster binnengehaald. Ilse snapt het spel, heeft overzicht, een goede techniek én een krachtig schot. Ze heeft doorzettingsvermogen en laat zich dan ook niet zomaar van de bal zetten. Daarbij is het een gezellige meid en wil ze vooral gewoon lekker voetballen. Ze zal een training of wedstrijd dan ook niet snel afzeggen. En als trainster word je daar natuurlijk blij van!