SVZ’er van de week: Eva van Leeuwen uit de MO15

Onze SVZ’er van deze week is Eva van Leeuwen! Eva speelt al heel wat jaren bij SV Zevenhoven en momenteel in de MO15. Met haar snelheid en scoringsvermogen is ze een belangrijke speelster voor het team. Haar grote voorbeeld is Lieke Martens: “Ik vind dat ze goed kan scoren en aanvallen, dat zou ik ook wel zo goed willen kunnen.” Over tien jaar hoopt Eva nog steeds bij SVZ te voetballen en hoopt ze vooral net zoveel lol te hebben als nu.

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik heet Eva van Leeuwen, ben 14 jaar oud en speel in de MO-15.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Meestal sta ik centrale middenvelder of spits, het liefst sta ik op doel of waar ik nu ook sta.

3. Wie zijn je begeleiders?
Als trainers hebben wij: Petra, Remco, Angel en Inneborg, als coach hebben wij Ruud en Theo.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Ik denk mijn snelheid.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
In mijn linkerbeen wil ik wel beter worden.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
In Nederland Ajax, en buitenland Barcelona.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Lieke Martens is mijn favoriete speelster, ik vind dat ze goed kan scoren en aanvallen, dat zou ik ook wel zo goed willen kunnen.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Voetbalkamp, dat is ieder jaar geweldig, jammer dat het dit jaar niet door ging.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Toen ik wat jonger was (ik weet niet meer hoe jong en welk team) was ik verdediger met een wedstrijd, vlak voordat de tegenpartij wilde scoren pakte ik de bal af en rende ik zo hard mogelijk naar de andere kant van het veld, toen was ik bij het doel van de tegenpartij en scoorde ik.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ja dat hoop ik wel, ik weet nog niet wat ik wil bereiken. Gewoon nog steeds zoveel lol hebben als nu!

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Ik heb de tip gekregen dat ik zelf soms ook mag scoren en dan niet de ballen hoef af te geven aan mijn teamgenoten. En dat we altijd vooruit moeten ingooien.