SVZ’er van de week: Esmée Bos uit de MO15

SVZ'er van de week

Onze nieuwe SVZ’er van deze week is Esmée Bos uit de MO15. Esmée is een echte opkomende linksback in het veld. Dankzij haar harde, gerichte schot met haar rechterbeen mag ze meestal de vrije trappen nemen in het veld. Daarentegen zou ze het schieten met haar linkerbeen graag willen verbeteren, zeker omdat ze meestal dus linksback staat.
Esmée heeft al heel wat mooie momenten beleefd bij de voetbal, met als hoogtepunten voetbalkamp en de kampioenswedstrijd van twee jaar geleden. Hier worden vast nog veel mooie momenten aan toegevoegd, want Esmée zien we waarschijnlijk over tien jaar nog steeds schitteren in het geel-rood. “Ik hoop dat ik over tien jaar verder ben gegaan met vriendinnen uit mijn team en dat we met elkaar in dames 1 zitten. Ook hoop ik dan natuurlijk kampioen te worden.” 😉

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik ben Esmée, 14 jaar oud en ik speel in de MO15.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Mijn positie is meestal links achterin en in de wedstrijd schuif ik soms nog naar voren. Ik sta het liefst gewoon achterin, maar rechts midden vind ik toch ook wel een hele leuke plek!

3. Wie zijn je begeleiders?
Ik heb best wel veel begeleiders. Mijn trainers zijn op de maandag Remco en Petra en op woensdag Angel waarbij Inneborg soms helpt. Op de zaterdag zijn mijn vader (Ruud) en Theo de coaches. Onze vlagger is Merijn.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Mijn grootste voetbaltalent is denk ik mijn vrije trappen nemen in de wedstrijden.

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Het onderdeel wat ik graag zou willen verbeteren is het schieten met mijn linkerbeen, omdat ik vaak links wordt gezet en het daarom ook handig is om goed met links te kunnen schieten.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
Ik heb niet echt een favoriete club, maar ik vind het wel leuk om naar de oranje leeuwinnen te kijken! Mijn favoriete club in het buitenland is Barcelona.

7. Wie is je favoriete speler/speelster & welke kwaliteiten van deze speler/speelster zou je zelf graag hebben?
Mijn favoriete speelster is Lieke Martens, omdat zij heel snel is met de bal en goed de bal kan afkappen, dit zou ik allebei nog beter willen kunnen.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Het leukste wat ik heb meegemaakt bij SVZ is sowieso voetbalkamp, omdat dat gewoon superleuk en gezellig was!

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
De leukste wedstrijd in mijn ‘SVZ-carrière’ was mijn kampioenswedstrijd van 2 jaar geleden, omdat veel mensen kwamen kijken en slingers, party poppers, spandoeken en boxen met muziek hadden meegenomen. We hadden jammer genoeg wel de wedstrijd verloren.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetbalster?
Dat hoop ik wel! Ik hoop dat ik over tien jaar verder ben gegaan met vriendinnen uit mijn team en dat we met elkaar in dames 1 zitten. Ook hoop ik dan natuurlijk kampioen te worden. 😉

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
Ik heb veel aan de tip gehad om de bal nog een keertje extra mee te nemen als ik niet goed uitkom met het passen naar iemand anders, omdat de passen dan veel beter gaan.