SVZ vrouwenteam wint van HSV, 8-0

Op vrijdagavond 17 april was het druk in de kantine van SV Zevenhoven. De veilingorganisatoren waren druk bezig de koopjes te rangschikken terwijl diverse dames zich verzamelden. Om 19.00 uur speelde het veteranen vrouwenteam van SVZ tegen eenzelfde team van HSV uit De Hoef.

Kiepel wilde de wedstrijd leiden en gaf aan dat hij niet zou fluiten voor buitenspel. We speelden 7 tegen 7 en hadden nog 3 fitte reservespeelsters aan de lijn staan. Helaas konden Patricia en Saskia wegens een blessure niet spelen maar zij moedigden ons wel aan. Giel van Rijn, onze leider, had ons bij de trainingen geleerd dat we in driehoekjes moesten spelen waardoor we de bal altijd af konden spelen.

SVZ vrouwen veteranen 17-04-2015

Na een moeizame start, een diesel komt ook altijd wat later op gang, kwamen we goed in ons spel. Er werd volop over gespeeld, gewisseld en gescoord. Na een doelpunt werd kreeg je steevast een publiekswissel. Bijna allemaal wisten we het doelnet te laten bollen: Diana (1x), Karin (2x), Mariska (3x), Tineke (1x) en Tiny (1x) zorgden er voor dat de wedstrijd met 8-0 gewonnen werd. De uitwedstrijd van vorig jaar wonnen we ook, echter 3-1.

Mieke ging in de 2e helft op de goal staan zodat Tineke ook kon scoren en Gerda en José hadden het zo druk met verdedigen dat ze niet aan het maken van een doelpunt toekwamen. Simone en Truus maakten het de HSV’rs niet gemakkelijk en speelden met veel elan. Het was een wedstrijd waarin bewezen werd dat je nooit te oud bent om veel plezier te beleven aan het voetballen. Ook het publiek was enthousiast over de wijze waarop gespeeld werd. In de kantine was het na afloop nog steeds druk en gezellig! Marion zorgde voor een drankje en de veilingmedewerkers trakteerden de dames op goeie eigentijdse muziek dus werd er nog even flink gezongen en gedanst!

vrouwen veteranen SVZ en HSV

1x in de 14 dagen komen we op de maandagavond bij elkaar om van 20.00 – 21.00 uur te trainen op het kunstgras van SVZ. Giel verzint elke week weer nieuwe oefeningen die we dan (op den duur) feilloos uitvoeren. En als klap op de vuurpijl eindigen we altijd met een partijtje waarin het er fanatiek aan toe gaat. Het initiatief om te trainen is ontstaan vanwege de Interland die we in 2013 speelden tegen het team van Nelie van Tol uit Canada. Het blijkt dat niet alleen ex speelsters van S.V.Zevenhoven hier animo voor hebben, er hebben zich inmiddels naast de 7 ex SVZ’rs dames ook dames uit Nieuwkoop, Ter Aar en Langeraar aangemeld. Ook bij HSV traint men met ruim 20 veteranen vrouwen en in de regio worden er de laatste tijd meer vrouwen seniorenteams opgericht.

Als je in september 1972 je eerste wedstrijd speelde bij SVZ en in april 2015 doe je dat weer bij dezelfde club, kan je gerust spreken van een unieke ervaring.

Gelukkig kwamen we allemaal zonder blessures en zeer voldaan van het veld. We kunnen niet wachten tot we weer een wedstrijd gaan spelen. Voorlopig trainen we nog even door, op maandag 4 mei ziet u ons weer in de wei verschijnen! Heb je vroeger ook gevoetbald en wil je ook bij ons komen trainen, neem contact op met: Truus van Tol: 06 49680051. Je leeftijd is geen probleem!

Tiny