SVZ JO12-1 winterkampioen!

Vandaag een geweldige wedstrijd gezien op de thuisgrasmat tussen 2e plaats houder Alphense boys JO12-2 en onze mannen van de JO12. Om 9:30 ging de titanenstrijd los op het 2e veld. Strategisch werd ervoor gekozen de laagstaande zon in keeper Joep z’n rug te hebben. Het grasmatje een vleugje wit, temperatuur aangenaam fris indien je er goed op gekleed was. De coaches Richard en Bas hadden vooraf de plekken op het veld ingedeeld, tactiek, energie dosering en meer voetbaltermen doorgenomen met de één en al oor hebbende toppers.

Winst of gelijkspel was voldoende, maar we hebben ingezet op lol voor de spelers in het spelen van een mooie wedstrijd. Inzet staat voorop, de stand komt vanzelf is en blijft het credo.

De wedstrijd begint gelijk fel door de mannen voorin, een prachtige actie van Stanley, Mitch en Boet waar helaas geen treffer uit voorkomt. De mannen uit Alphen komen langzaam meer in de wedstrijd, en dit resulteert in een schot op onze paal. Over en weer gaat het op het middenveld, de keeper houdt een pegel van Boet uit het net. De wedstrijd vindt daarna voornamelijk voor het doel van Alphen plaats, een mooie geprobeerde lob van Rick gaat net over. De druk staat er van de SVZ mannen vol op, maar een doelpunt blijft, ondanks de vele pogingen, nog steeds uit. Plots een uitbraak naar onze Joep “Onana” en Senn maakt met een sliding van minstens 5 meter het verschil door de bal uit ons net te houden. 0-0 is de stand als we naar de warme kleedkamer gaan.

Na wederom de spelers verdeeld te hebben over de spelers van Alphen gaan de boys relaxed het veld op om aan de tweede wedstrijd te beginnen. Joep heeft de zon niet in de ogen daar de wolken hem goed gezind zijn. Schot van Mitch wordt net van de lijn gehaald, Chris gaat er nogmaals een kanonschot op af vuren maar de 0 blijft. Dan volgt een mooi samenspel waar Boet eindelijk de 1-0 weet te aken. Euforische Champions League taferelen volgen door de geel-rode binkies, schitterend om te zien. Na de time-out volgt plots de realiteit van de dag, de 1-1 hakt goed in de stemming. Na de positieve coaching, turbopraat, spelaanwijzingen en een paar druivensuikertjes geeft de klok nog 2 minuten aan. Met geknepen billen staat zowel Alphen als Zevenhoven op en langs de lijn. De spanning en temperament loopt op tot een hoogtepunt, en scheidsrechter roept terecht Alphen ter verantwoording. Volle bak de laatste minuut in en bij het eindsignaal barstte het feestgewoel los. De JO12 is verdienstelijk winnaar van de wintercompetitie!
Een door SVZ aangeboden patatje en drankje was zeer op z’n plek en smaakte vast nog nooit zo lekker.

We zijn op de goede weg met iedereen, rust, spelplezier, goede trainingen en inzet brengen vanzelf resultaten. Tot zover en met veel plezier, Richard Corts en Bas Könst.