De officiƫle website van

SVZ-Jeugd en het coronavirus

Het seizoen gaat weer bijna beginnen, na een wel heel erg lange en verplichte zomerstop. We kunnen ons goed voorstellen dat de start van het nieuwe seizoen vragen oproept bij onze leden en ouders van de jeugdleden.
Vandaar dat we dit bericht publiceren, hiermee hopen we de meeste vragen te tackelen. Zaken die niet besproken worden, zijn zaken die hoogstwaarschijnlijk niet veranderen ten opzichte van andere seizoenen.

Mondkapjesplicht richting uitwedstrijden?
De verplichting tot het dragen van een mondkapje is er niet bij het vervoer richting uitwedstrijden. De KNVB adviseert dit echter wel, om deze reden zullen er daarom ook mondkapjes op te vragen zijn bij de bestuursdienst van die dag.

Gezamenlijke bidons, hoe gaan we hiermee om?
De teams die gewend waren om bidonkratjes mee te nemen, kunnen dit nog steeds blijven doen. Echter zullen de spelers zelf nu voor de bidons moeten zorgen. Dit om te voorkomen dat er uit andermans bidon zullen drinken.

Mogen de kleedkamers weer gebruikt worden?
Bij SV Zevenhoven mogen de kleedkamers weer gebruikt worden, ook om te douchen na een wedstrijd. Zorg wel dat er bij 18+ continu 1,5 meter afstand te waarborgen is. Bij uitwedstrijden kan dit nog wel eens anders zijn. Ben je begeleider van een elftal en staat er een uitwedstrijd op het programma, dan is het handig om de te bezoeken club te contacten over de beschikbaarheid van de kleedkamers.

Vanaf welke leeftijd geldt de verplichte quarantaine na terugkomst uit oranje gebied?
Alle leden die ouder zijn dan 11 jaar worden de eerste 10 dagen na thuiskomst uit een oranje gebied niet op de club verwacht. Voor kinderen t/m 11 jaar is dit niet van toepassing, deze kinderen mogen de voetbalactiviteiten direct oppakken.

We rekenen bij iedereen erop dat hier op een verstandige en eerlijke manier mee omgegaan wordt.

Ouders en ander publiek zijn inmiddels weer gewoon toegestaan op ons complex, echter zal een ieder die 18+ is wel op minimaal 1,5 meter afstand moeten blijven van een ieder. Dus ook in de dug-out, kleedkamer en bespreekruimte.

We wensen een ieder heel veel plezier dit seizoen en hopen dat jullie je verstand gebruiken – dat geeft de grootste kans op het uitspelen van het seizoen.

Bij vragen of twijfel kan er altijd contact opgenomen worden met iemand van het hoofdbestuur of jeugdbestuur.