SVZ dames veterinnen stoppen

Helaas is er na de Corona periode geen belangstelling meer om de 2 wekelijkse trainingen van de dames veterinnen op te starten.

Giel van Rijn heeft dit team sinds 3 juni 2013 op de maandagavond getraind. In juli van dat jaar zou er een wedstrijd gespeeld worden tegen een team dat Neli van Tol had samengesteld. Neli is jaren geleden naar Canada geëmigreerd en speelt daar in een veteraren team. Omdat de ex speelsters van SVZ al geruime tijd geen voetbalschoenen meer aan hadden gehad werd er enkele weken flink getraind. Op 30 juli 2013 werd de wedstrijd Nederland-Canada gespeeld en daarna was er een gezellige reünie in de kantine waar heel veel oud speelsters elkaar weer ontmoetten.

Omdat de trainingen zo ontzettend gezellig waren zijn we met een groep dames doorgegaan. Giel was de grote motor achter het hele gebeuren. Er sloten zich diverse dames uit omliggende gemeenten aan. Sommigen hadden vroeger bij een andere club gevoetbald en er waren er ook die voor het eerst tegen een bal gingen trappen. Er werd in een zeer wisselende samenstelling getraind maar Giel was er altijd. Er werden wedstrijden georganiseerd, zowel thuis als uit. Ook deden we mee aan een toernooi.

Naast voetballen organiseerden de veterinnen gezellige avonden. Ook het Sinterklaasfeest werd met elkaar gevierd. We hebben de afgelopen jaren leuke wedstrijden en gezellige bijeenkomsten met elkaar gehad.

We hebben getraind tot in 2020 maar door Corona is er echt de klad in gekomen. Diverse speelsters moesten door een blessure afhaken. Ook om andere redenen haakten er enkele trouwe training bezoeksters af. Toen ook Giel besloot er mee te stoppen was het duidelijk, het team van de “golden Oldies” zal niet meer spelen.

Vorige week maandagavond 13 september werd er een barbecue georganiseerd. Er werd heerlijk gegeten maar ook werden er bedankjes en cadeautjes gegeven. Het was weer een gezellige avond. We hopen 1x per jaar bij elkaar te blijven komen.

U zult de veterinnen dus niet meer tegenkomen op de velden van S.V. Zevenhoven maar een groot aantal dames zijn lid van een wandelclub geworden. Dus wellicht komt u ze toch nog een keer op het Vijfbruggenpad tegen!