SVZ 2 wint van BSC’68 2

Na 2 voetballoze weekenden mocht SVZ 2 afgelopen zaterdag eindelijk proberen om de fikse kater van de eerste competitiewedstrijd van zich af te spelen (0-6 verlies tegen Sportlust’46 3).

Met een basiselftal wat 2 seizoenen geleden gerust door kon voor het 1e en een bank zo breed dat zelfs Manchester City er jaloers op zou zijn werd er afgereisd naar Benthuizen. BSC’68 2 was het seizoen ook niet best gestart met 1 overwinning en 2 nederlagen.

Nadat we het winderige en zware hoofdveld getest hadden tijdens een scherpe maar korte warming-up konden we dan om 11:30 uur gaan beginnen voor het echte werk.

Het meeste balbezit was vanaf de aftrap voor de thuisploeg maar doordat de verdedigende organisatie goed stond bij de Zevenhovenaren werden er geen kansen gecreëerd. Dat deed SVZ 2 echter wel in de tegenstoot, nadat Damon Boon een 1 op 1 gemist had stuurde hij in de aanval hierna Jesper Rijneker de diepte in. Hij faalde niet oog in oog met de keeper, 0-1.

Niet veel later was het Nick Vis, die zijn rentree maakte na blessureleed, die op avontuur ging en Damon diep stuurde. Deze kwam met een perfecte voorzet op Jesper wat de 0-2 opleverde. Toen de rollen vlak voor rust omgedraaid waren en Jesper de assist leverde op Damon, was de blijdschap groot. 0-3 bij rust, een ongekende weelde.

Na rust een zelfde spelbeeld, BSC probeerde het wel maar kon weinig creëeren en SVZ was gevaarlijk in de tegenstoot. Stan zijn lange bal op Jesper bleek de inleiding te zijn voor de 0-4 en dus de hattrick voor Jesper.

Wedstrijd beslist, tenminste dat zou je zeggen. BSC pakte het een stuk opportunistischer aan en dat leverde 2 snelle tegentreffers op. Niet onbelangrijk, ook wat paniek in de Zevenhovense defensie. De bal kon voorin moeilijk vast gehouden worden, maar BSC kreeg vanaf dat moment gelukkig ook geen kansen meer.

De overwinning ging dus volledig verdiend mee naar Zevenhoven en hierdoor stegen de GeelRoden naar de 8e plaats op de ranglijst. Komende zaterdag komt Gouda 2 op bezoek, opnieuw een wedstrijd waarin gewonnen moet worden.

Opstelling SVZ 2: Martijn Brouwer; Bart Verlooij, Stan Brouwer, Jop Vianen, Florian Koenders; Robin van Mever (46’ Joey Koperberg), Nick Vis (69’ Patrick Verzijl), Oscar Boekestein, Paul vd Bergh; Damon Boon (69’ Bart vd Broek), Jesper Rijneker