De officiƫle website van

Start van een nieuw seizoen

De selectie van SVZ heeft zaterdag zijn eerste wedstrijden gespeeld.
Na 3 weken trainen onder de nieuwe hoofdtrainer Danny ter Hoeve en Freek die we natuurlijk al kennen waren we daar ook wel aan toe.
De eerste wedstrijd was om 11:00 uur uit in Utrecht bij DHSC. Een team en club waarbij familie Sneijder volop aanwezig is. Wesley als assistent trainer, Rodney als speler en hun vader teammanager. Het team speelt in de 4de divisie dus vele klasse hoger dan ons eerste elftal.
Om 8:30 op de club voor een wedstrijd voelde ook als in de pupillen tijd.
8:45 uur vertrekken we richting het Sportpark Wesley Sneijder.
Na een drankje in de kantine die meer weg had van een mooie bruine kroeg start Danny de eerste wedstrijd bespreking.
Tijdens de warming-up bleek dat het al erg warm was (28 graden) en dan spelen tegen dit team betekende dat conditioneel veel gevraagd zou worden.
De start was mooi, ze zochten veel de linksbuiten maar die was stijf rechts en kon niets met links. Oscar doorzag dat goed waardoor die linksbuiten niet kon verrassen of voor gevaar kon zorgen.
Daarnaast herkende we de momenten van druk zetten regelmatig goed zodat we als team fel druk konden zetten en de bal veroverde. Ook onder de druk van DHSC uit voetballen ging regelmatig goed. Sjoerd die vaak middenvelders Stan of Tobias vond die het bal dan konden verleggen naar de buitenkanten bij Nick, Falco of Berry. Soms vond Sjoerd ook direct Kevin in de spits die de bal moest vasthouden om vandaar uit verder te voetballen.
Na een paar snelle uitbraken kwam er een goede bal op Robert in de diepte, helaas kon de keeper redden maar Falco pikte de bal op en speelde de naar de eerste paal gekomen Nick aan die de bal knap wist binnen de schieten. 0-1 voor tegen DHSC wie had dat gedacht. We hoopte dit even vol te kunnen houden. Helaas kreeg DHSC al snel een strafschop cadeau na een perfect ingreep van Jop en die strafschop werd feilloos binnen geschoten en liet Connor kansloos. Kort daarna werd een hoekschop knap in de kruising gekopt en stond het 2-1. Knap was dat we bleven voetballen en bleven doen wat Danny gevraagd had van ons. Hij wilde geen lange ballen zien, we willen onder de druk uit voetballen met positie spel. Voor rust moesten we de 3-1 nog toestaan maar verder stond het als een huis.
In de rust kwam Bram voor Connor, Bart voor Oscar en Robin vM voor Stan.
Na rust liet eigenlijk het zelfde beeld zien maar DHSC bracht wel 2 spelers binnen de lijnen die heel goed konden voetballen. Na rust kwam er veel meer gevaar van hun buitenspelers maar toch wisten we dat goed op te lossen, soms met kunst en vliegwerk maar dat is niet gek gezien het niveau verschil.
Tussen de 58ste en 66ste minuut hadden we even een fase waarin we wat minder waren en moesten 3 goals incasseren en stond het 1-6 en dan hoop je dat de stand niet snel richting de 10 gaat.
Maar ondanks de warmte en het niveauverschil wisten we de draad toch weer op te pakken. En het restant gaven we geen goal meer weg en wisten we zelfs de 6-2 nog te maken. Na goed werk van Kevin kon Nick profiteren, hij omspeelde de keeper en dribbelde tot dicht bij de goal en tikte de 6-2 binnen en dat was een kwartier later ook de eindstand.
Dit was een hele goed pot tegen een tegenstander die een klasse of 5 hoger speelt.

Na de wedstrijd gingen we snel terug naar de club voor de middag wedstrijd tegen BZC om 14:30 uur.
Ondertekende kon daar niet bij zijn maar wederom was dit een prima wedstrijd.
Keepers Connor en Bram speelde weer beide een helft.
Achterin starte we met Kjell, Jop, Nick V en Lars J. Daarvoor Lars vE, Daan & Maurits met voorin Falco, Marco, Nick M.
Op de bank zaten allemaal spelers die in de ochtend ook al gespeeld hadden zodat we in de tweede helft nog door konden wisselen.
Voor rust wisten Falco en Nick te scoren zodat er een 2-0 rust stand was.
Na rust konden Kevin en Robert ook een goal maken zodat de middag wedstrijd eindigde in een 4-0 overwinning.

Kortom dit was een goede start van het seizoen en volgende week uit in Vinkeveen bij Hertha gaan we weer verder.

SVZ door de ogen van de leider