Start nieuw seizoen Zevenhoven 2

Het nieuwe competitie seizoen staat in de startblokken. Alles is gereed om te beginnen, zo ook het 2e elftal. Omdat de spelers van het “oude” 2e besloten hadden een stapje terug te doen, is de nieuwe lichting ingeschreven in de res. 3e klasse. Onder leiding van Robert Swart en Leon Kampman wordt een team gesmeed dat wil bewijzen deze klasse waardig te zijn en daarnaast spelers laten aansluiten bij het 1e elftal.
Na een zonovergoten zomer, werd op 24 augustus voor de eerste keer in wedstrijdverband afgetrapt tegen VEP 2. Nog niet helemaal compleet werd er uiteindelijk wat ongelukkig verloren met 3-2.
Het winnen van de beker is nog altijd de snelste weg naar Europa wordt weleens gezegd, dus vol verwachting werd thuis gestart in het bekertoernooi tegen Oudewater 2. Een geduchte tegenstander, het afgelopen seizoen als 2e geëindigd in de 3e klasse.
Zevenhoven voetbalde goed mee en ging, door doelpunten van Erik en Arno, met een 2-1 voorsprong de rust in. Uiteindelijk wist Oudewater in de 2e helft de wedstrijd naar zich toe te trekken, uitslag derhalve 4-2 voor Oudewater, weg beker droom.
De volgende wedstrijd was uit tegen ARC 3, een tegenstander met een aantal geslepen voetballers, die hun sporen verdiend hebben op niveau. Een foute pass in de beginfase was een kolfje naar de hand van Jim Blom, de spits van ARC 3, waardoor Zevenhoven direct achter de feiten aanliep.
Zevenhoven wist nog terug te komen in de wedstrijd maar ARC trok de wedstrijd weer na zich toe, voor rust werd ook de 3-1 nog gemaakt waarmee de wedstrijd op slot leek te zitten.
De 2e helft zat Zevenhoven echter veel beter in de wedstrijd. Joey scoorde zijn 2e van de dag en daarmee de aansluitingstreffer, maar ondanks nog enkele goede kansen was de winst uiteindelijk voor ARC, eindstand 3-2.
Afgelopen zaterdag stond de laatste bekerwedstrijd op het programma, thuis tegen Spirit 3. Net als Zevenhoven 2 een jong elftal. Na de 1-0 op slag van rust door Stan kwamen de bezoekers na rust via een gemakkelijk gegeven penalty op gelijke hoogte. Zevenhoven rechtte de rug en via 2 fraaie treffers, van Arno en Oscar, werd een verdiende overwinning binnen gehaald.
Terugkijkend kunnen we zeggen dat het team gaandeweg het bekertoernooi gegroeid is en zich vol vertrouwen op de competitie kan richten.
Volgende week staat de eerste wedstrijd op het programma, thuis tegen Sportlust’46 3, aanvang 11:45 uur op ons, zoals altijd, zonnige complex aan de Stationsweg.

De schrijvende grensjager.