De officiƫle website van

Spelersopgaaf in wedstrijdzaken app nu ook voor pupillenteams

Sinds februari 2018 voeren alle pupillenteams uitslagen in via de Wedstrijdzaken app. Met ingang van dit seizoen moeten pupillenteams vanaf Onder 9 ook de spelersopgaaf invullen op het mobiele digitale wedstrijdformulier (mDWF) in de Wedstrijdzaken app.

Door de spelersopgaaf krijgt de KNVB meer data en informatie over spelers die daadwerkelijk in de jeugdteams actief zijn. Daarmee kunnen zij op termijn de poule-indelingen verbeteren en ervoor zorgen dat er nog meer wedstrijden gespeeld worden tussen gelijkwaardige teams, wat ten goede komt aan de ontwikkeling en het plezier van spelers.

Voor onze vereniging betekent dit dat voor elke wedstrijd een spelersopgaaf moet worden ingevuld met de Wedstrijdzaken app. Het standaardteam staat al klaar, deze moet alleen nog aangepast worden met eventuele afwezigen of gastspelers. De spelersopgaaf wordt bij voorkeur ingevuld door de leider/ coach en mocht dit niet mogelijk zijn door de spelbegeleider/ scheidsrechter of wedstrijdsecretaris. De Wedstrijdzaken app is te downloaden in zowel de App Store als in Google Play. Hierin kan een account worden aangemaakt door middel van het emailadres dat bij ons bekend staat. Mocht het downloaden of registreren problemen opleveren, neem dan contact op met Robin Domburg (06-46572222).

Geen spelerspascontrole
Bij het invoeren van de spelersopgaaf controleert de app op leeftijd en op het maximaal aantal toegestane dispensatiespelers. Het is niet de bedoeling dat de spelbegeleider/scheidsrechter de spelersopgaaf gaat controleren. Pas vanaf Onder 13 geldt de digitale spelerspascontrole. Een pasfoto is voor deze spelers dan ook nog niet nodig.