Sinterklaasviering andermaal groot succes

De Zwarte Pieten hadden al ver van tevoren aangekondigd een bezoek te brengen aan, zoals ze het zelf zeggen, de leukste vereniging van de gemeente. Bij de melding van het bezoek zat een heel draaiboek geleverd waar de organisatie mee aan de slag kon, om de middag succesvol te laten verlopen. Hierin lieten de Pieten zelfs doorschemeren dat, na een afwezigheid van een jaar, de sint dit jaar misschien wel mee zou komen!!

Woensdag 29 november was het dan zover, ongeveer 40 kinderen waren zenuwachtig aan het verzamelen toen deze ineens overdonderd werden door Pakjesbus 12 bestuurd door Bas Könst. De deuren gingen open en daar kwamen 6 enthousiaste pieten uit het busje, en ja hoor een wat oudere man stapte als laatste het busje uit. De Sint vond het duidelijk weer de hoogste tijd om een kijkje te nemen op de club, om eens kennis te maken met al die nieuwe spelers & speelsters.

Na een stevige warming-up en een korte uitleg van de bedoeling van de middag, kon de pret beginnen. In groepjes van 6 liepen de kids een spellenparcours waarbij ze Belgisch voetbal speelden met 2 van onze Spaanse vrienden, voetbalsjoelden met de grootste voetbaltalenten van de Sint, 3 op een rij speelden en een dribbelestafette deden. Binnen mochten ze hun versierkunsten ten toon stellen en bij de Sint komen, hier kregen ze wat tips en tricks van een oude topper en zijn jongere hulpje.

Toen dit achter de rug was en iedereen van buiten het toch wel wat koud had gekregen, werd de middag afgesloten met een gezellige stoelendans. Langzaamaan druppelden de eerste ouders binnen om de kids op te halen, kids die nog snel een cadeautje kregen van de Pieten en de zelf versierde chocoladeletter op konden halen. Alle kids kregen een mini-voetbal mee, het geheim waarom het Spaanse voetbal al jaren op hoog niveau presteert. Als hiermee getraind gaat worden, zullen de kampioenschappen in overvloed gaan komen in het tweede deel van het seizoen.

De Sint heeft ook voor alle jeugdtrainers en leiders nog een kleinigheid achter gelaten, die in de komende periode uitgedeeld zullen worden.

Na afloop keek de organisatie terug op een zéér geslaagde middag waarbij ze een ieder die, op wat voor manier dan ook, zijn/haar steentje heeft bijgedragen willen bedanken!

We hebben genoten!

De foto’s van de middag zijn hier te bekijken.