Robert Swart volgt Pieter Verkerk op als assistent-trainer

De afgelopen weken is de technische commissie druk bezig geweest met de samenstelling van de technische staf voor het seizoen 2019-2020. De huidige assistent-trainer Pieter Verkerk had namelijk te kennen gegeven na dit seizoen een stapje terug te willen doen vanwege zijn gewijzigde privésituatie (nieuwe baan en tweede kind). Daarom is de TC op zoek gegaan naar een nieuwe assistent voor Chris Snatersen en daarbij is men uitgekomen bij Robert Swart. Swart was jarenlang assistent-trainer van Manfred van den Bosch bij Hazerswoudse Boys en heeft daarnaast ook nog een verleden als jeugdtrainer bij diezelfde club en ARC. Swart stelt zich onderaan dit artikel aan jullie voor.

Verder zal Mario Wouters aan het eind van dit seizoen afscheid nemen als leider van het 1e elftal. Zijn functie wordt overgenomen door de huidige 2e elftal leider Peter de Kruijf. Peter draagt het stokje bij het 2e weer over aan Leon Kampman. Leon is momenteel nog selectiespeler, maar heeft te kennen gegeven te willen stoppen hiermee en wil graag de functie gaan vervullen als leider van de nieuwe trainer Robert Swart.

Naast Chris Snatersen (hoofdtrainer) zullen Martijn Brouwer (keeperstrainer), Leen van Mever (assistent-scheidsrechter 2e elftal) en Hans Verhoef (verzorger) op hun post blijven zitten. Wel veranderd de hiërarchie bij de assistent-scheidsrechters van het 1e elftal. Peter van Lith wordt nu in plaats van Rick Augustin de grensrechter. Rick zal nog wel als back-up voor Peter fungeren.

Voorstellen Robert Swart
Zal mij even voorstellen. Mijn naam is Robert Swart, ben 48 jaar, getrouwd, wij hebben een dochter van 18 en een zoon van 13 jaar.

Ik ben werkzaam voor een Belgische firma genaamd Storax Group. Storax Group is fabrikant en leverancier van opslagsystemen voor goederen en pallets. Van een legbordstelling tot volledig geautomatiseerde magazijnen. Daar ben ik verantwoordelijk voor de Nederlandse markt als Sales- en projectmanager. Dus schrik niet als je een Belgisch kenteken op de parkeerplaats tegen komt, want ik kom gewoon uit Hazerswoude-Dorp en niet uit België. Mijn hobby is zelf voetballen met de oudjes op vrijdag avond bij de 40+. Hiernaast ga ik graag op zondag naar de motorcross of ben ik sinds kort te vinden in de boksschool. Na vele jaren heb ik dit seizoen eens bewust gekozen om niets te doen, en lekker te kijken bij mijn zoontje die voetbalt bij ARC JO15 -2 of andere wedstrijden. Ondanks mijn drukke baan en gezin begon het toch weer te kriebelen om zelf weer een team op te leiden en te coachen. Als 5-jarige jongen ben ik begonnen als voetballertje en op mijn 13de jaar als trainer bij de F’jes.

Als speler heb ik alle jeugdselecties doorlopen en later als 17-jarige mijn debuut gemaakt in het 1e elftal van Hazerswoudse Boys. Naast het 1e van Hazerswoudse Boys heb ik een aantal jaren in Zwammerdam 1 en Bodegraven 1 gevoetbald om uiteindelijk op mijn 34ste te stoppen met selectievoetbal.

Al vroeg begonnen als trainer in de F-jeugd en in de jaren erna training en coaching gegeven aan alle selectie leeftijdsgebonden groepen tot en met het tweede en eerste elftal van Hazerswoudse Boys aan toe. Hiernaast nog een jaar Floreant A1 en ARC JO13-1 getraind, dus op mijn manier weet ik wel hoe het spelletje werkt (haha). Ook heb ik even tussendoor mijn trainersdiploma TC3 gehaald.

Na de uitnodiging van Zevenhoven voor een gesprek om Jong Zevenhoven te gaan trainen en te coachen werd ik enthousiast. Lijkt mij namelijk superleuk om met deze jongens de uitdaging aan te gaan. Het mooiste wat ik hieraan vind is dat ik bij een club kom waar ik niemand ken maar open sta om met jullie als vereniging, staf en team er een gezellig en sportief seizoen van te maken.