Op stap met SVZ MB1

Het is 06:30 uur op zaterdagmorgen als de wekker gaat. Buiten hangt de mist over de velden. Een uurtje later staan we na een verkwikkend ontbijt in de kantine voor de uitwedstrijd van SVZ MB1 tegen SPV’81. Als iedereen aanwezig is vertrekken we naar Polsbroek , de 1e tegenstander in de competitie.

Via Bodegraven, Oudewater duiken we diep de polders in. De ochtendmist hangt over de velden, een zuinig zonnetje erbij, koeien in het ochtendlicht, kortom een mooie tocht door de Hollandse polders.

Op het moment dat de wedstrijd begint breekt zo waar de lucht open en worden we een klein beetje verwarmd door de zon. We krijgen het niet warmer van de acties op het veld. Zevenhoven begint slap aan de wedstrijd en geeft de tegenstander te veel ruimte. Tot echt grote kansen leidt dit vooralsnog niet maar het overwicht is wel voor SPV. Met een mazzeltje komt SPV op voorsprong, een op het oog niet moeilijk schot wordt verkeerd beoordeeld door de keepster van Zevenhoven en verdwijnt pardoes in het doel. Zevenhoven probeert het daarna wel maar echte kansen ontstaan niet. Ruststand 1-0.

Na rust probeert Zevenhoven er nog wat van te maken. Met meer inzet worden een aantal kansen gecreëerd, maar helaas wordt er geen één omgezet in een doelpunt. Over de vleugels komt Zevenhoven een aantal keren goed door maar voor het doel ontbreekt het aan daadkracht.

Daar ook SPV niet meer weet te scoren eindigt de wedstrijd met 1-0. Jammer voor Zevenhoven, want achteraf bekruipt je het gevoel dat er meer te halen was in Polsbroek.
Na nog een bakkie koffie zijn de meiden klaar voor vertrek en zetten we de terugreis in.

Volgende week thuis de derby tegen Nieuwkoop, dan wordt het weer tijd voor punten! Succes meiden.