Nieuwsflits jeugdbestuur – Januari

De eerste vergaderingen van het jaar zijn inmiddels al achter de rug, en de meest jeugdteams hebben de competitie ook weer hervat. Dat betekent dat het de hoogste tijd is voor een nieuwe nieuwsflits. Allereerst mag ik namens het volledige jeugdbestuur de beste wensen overbrengen aan een ieder die zich op wat voor manier dan ook verbonden voelt met SV Zevenhoven!

De te behandelen onderwerpen in deze nieuwsflits zijn:

• Nieuwe leden jeugdbestuur
  • Decemberactiviteiten
  • Train de trainers
  • Shoot-outs
  • Afgelastingen

Nieuwe leden jeugdbestuur
In de vorige editie van de nieuwsflits gaven we al aan dat Leybra gestopt is met haar activiteiten voor het jeugdbestuur en dat Jerry na dit seizoen zal stoppen. Om dit gemis op te vangen mogen we melden dat we twee nieuwe leden mogen toevoegen; Leen van Mever en Nicole Kragtwijk. Leen is al jaren actief in de jeugd bij SV Zevenhoven en gaat de technische commissie vormen samen met Leon en Jacco. Nicole was al betrokken bij verschillende evenementen, zoals het sinterklaasfeest voor de pupillen, en gaat zich bezighouden met de overige voetbalzaken & evenementen. Welkom!

Decemberactiviteiten
Zoals elk jaar is december een drukke maand, en niet alleen bij de mensen thuis. De maand december staat ook bij SV Zevenhoven in het teken van verschillende evenementen. Het begon allemaal met de Sinterklaasviering voor de F-pupillen en de kabouters. Na een intensieve training gingen de kids naar binnen om onder het genot van een zakje chips en wat limonade te wachten op de binnenkomst van de Sint. Hier werden onder leiding van Richard Corts enkele liedjes luidkeels gezongen alvorens de Sint aankwam! Nadat hij over elk team een leuk verhaaltje verteld had, was het tijd voor de cadeautjes!! Hij had dit jaar voor alle aanwezigen een muts met het SVZ logo en voor alle jeugdelftallen een aanvoerdersband met het clublogo. Cadeaus die met trots gedragen worden.

De jaarlijkse kerstbingo en oliebollenverkoop waren ook een groot succes. Met hulp van verschillende vrijwilligers hebben we op beide dagen een hele hoop geld opgehaald voor de jeugd. Een speciaal bedankje voor Bakkerij de Kruijf en alle jeugdleden die de oliebollenverkoop tot een succes gemaakt hebben is wat ons betreft wel op zijn plaats!

Ook de zaalcommissie heeft zich in de decembermaand flink uitgeleefd. Het begon allemaal met het oliebollentoernooi, dit jaar niet in het nieuwe jaar gehouden, maar de dinsdag ervoor. Het werd een dag vol met onderlinge strijd, mooi voetbal en veel gezelligheid. Behalve de voetballende jeugd, waren er ook veel ouders aanwezig om hun kind naar de overwinning te schreeuwen. Dit alles bij elkaar heeft er voor gezorgd dat het een bijzonder succesvolle dag is geworden in sporthal De Vlijt.

De dag erna was het tijd voor het Bart Mol toernooi, waarbij de E1 & F1 van SVZ, NSV’46, HSV en Nicolaas Boys een onderling toernooitje afwerkte. Na een ochtend gezellig, maar toch fanatiek voetbal mocht de SVZ jeugd de felbegeerde Bart Mol bokaal mee naar huis nemen. We kijken nog naar de mogelijkheid om deze een mooie plek in de jeugdhoek te geven.

Ik wil nogmaals benadrukken dat we deze evenementen niet konden houden zonder de hulp van een grote groep vrijwilligers. Daarom willen we iedereen die op wat voor manier zijn steentje heeft bijgedragen aan deze evenementen onwijs bedanken!!

Train de Trainers
Een veelvuldig terugkerend onderwerp in de nieuwsflits gaat over het bijscholen van de trainers. In oktober heeft Petra Popma een erg interessante looptraining gegeven, en in de aankomende maanden zullen er nog een aantal avonden voor de trainers & leiders komen. Hierover zullen we spoedig meer informatie verstrekken, maar dat het de moeite waard wordt kan ik jullie verzekeren.

Met andere bekende namen zijn we nog in gesprek, maar het doel is om het komende halfjaar nog verschillende bijeenkomsten/trainingen te verzorgen. Dit alles omdat we van mening zijn dat de jeugdtrainers een van de belangrijkste bouwstenen van onze club zijn, en we hen graag zoveel mogelijk kennis willen geven als mogelijk.

Inmiddels zijn er naar aanleiding van de eerder genoemde looptraining ook verschillende materialen toegevoegd aan de inventaris van het ballenhok. Zo zijn er, naast de al aanwezige loopladders, nu ook speedhorden en fietsbanden te vinden om verschillende loopoefeningen uit te voeren.

Shoot-outs
In de vorige nieuwsflits werden de shoot-outs van onze D1 op 23 januari al aangekondigd. We hopen op een groot aantal toeschouwers om dit jeugdteam een warm ontvangst te geven. Dit alles vind plaats in de rust van de wedstrijd tussen SVZ 1 en Delta Sports 1 aanstaande zaterdag. Inmiddels is er ook een planning gemaakt voor de overige shoot-outs. We hopen dat alle jeugdleiders hun team willen inlichten en er ook enthousiast voor maken. Een week voor de shoot-outs zal er een uitgebreide uitleg gegeven worden.

20 februari – E2
12 maart – D2m
23 april – F2
14 mei – F1

Afgelastingen
De winterse periode is aangebroken, wat betekent dat er naar verwachting meerdere afgelastingen zullen volgen de komende weken. Daarom willen we de leiders van jeugdelftallen wijzen op het recht om per seizoen twee uur de zaal van Sporthal de Vlijt af te huren op kosten van de vereniging.

Het is ondanks de kunstgrasvelden bij onze vereniging ook goed mogelijk dat we als jeugdbestuur besluiten om de trainingen af te gelasten. Dit zullen we te allen tijde goed overwegen en enkel doen als de veiligheid/ gezondheid van de spelers in het geding is. Voor de precieze reglementen voor het gebruik van het kunstgras, verwijs ik uw graag door naar deze pagina.

Rest ons nog om een ieder succes en veel plezier te wensen met de tweede seizoenshelft. Hierbij wordt het vooral interessant om te zien of de E2 de titelstrijd winnend af kan sluiten en of de A1 & E1 afstand kunnen nemen van de onderste plekken, na het recent behalen van hun eerste overwinning!