MO17

Voor de meiden onder de 17 zit de eerste seizoenshelft er weer op. Vorig jaar was het nog spannend welke meiden doorgingen maar gelukkig zijn de meeste door gegaan en is Lisanne weer terug gekomen van Nicolaas Boys. Gelukkig ook voor de club aangezien we met Ivana de nummer drie van beste lotenverkoopster van de Grote Clubactie in ons midden hebben!

We zijn dit jaar gestart met 13 meiden in de leeftijd variërend van 12 tot en met 16 jaar en hebben we ons ingeschreven als 9-tal. Afhankelijk van het aantal meiden spelen we dan 11 tegen 11 of 9 tegen 9. Gelukkig is Ilse er vaker bij dan vooraf gedacht en zijn de andere meiden er ook nagenoeg altijd waardoor we geregeld toch nog 11 tegen 11 hebben kunnen spelen, bij 9 tegen 9 ook wissels hebben en nog geen enkele wedstrijd hebben hoeven afzeggen. Soms had een tegenstander minder speelsters dan wij.

In de eerste fase had een aantal meiden nog last van blessures waardoor we eigenlijk nooit echt met een fit team hebben kunnen spelen. Ook moesten we nog even wennen dat de gemiddelde leeftijd van onze tegenstanders wat hoger ligt dan bij ons. Maar de jongsten onder ons laten zich niet uit het veld slaan en zijn zeker niet bang!

De uitslagen waren hierdoor wat minder goed dan gehoopt, maar we konden wel rustig onze spelpatronen bij iedereen erin slijpen.
Naast Sabine, die nu in afwachting op haar operatie niet meer kan voetballen, zijn we na de herfstvakantie (fase 2), eigenlijk allemaal weer helemaal fit en de resultaten zijn hier nu ook naar. In fase twee hebben we zelfs bovenaan gestaan en zijn we uiteindelijk geëindigd op de tweede plaats.

De meiden voetballen iedere zaterdag en trainen iedere maandag. Voor diegene die graag nog een extra keer wilt trainen is daar de mogelijkheid voor bij JO13, JO14 en VR2. Hiervan wordt gretig gebruik gemaakt en we zijn de andere teams hier ook dankbaar voor. Daarnaast doen sommige van onze meiden ook weleens mee op zaterdag met deze teams.

Naast het voetballen hebben we één keer in de maand op woensdag een extra avond met elkaar. Dan koppelen we het sportieve aan het gezellige. Zoals bijvoorbeeld een training door Esmee en Anna, een avondje beachvolleybal in Aalsmeer (met dank aan Peter, Wendy, René en Mariska) een gasttraining van hun jeugdidool Jordy Aartman en aansluitend een etentje (met dank aan Leny en Nicole). Wat ons betreft zijn de meiden MO17 een hele goede combinatie van voetbal en gezelligheid!

Via deze weg willen we ook graag nog even van de mogelijkheid gebruik maken om de club en haar vrijwilligers een pluim te geven. Zonder iemand te kort te willen doen maar bijvoorbeeld de onderhoudsploeg. Wanner we soms bij andere voetbalverenigingen komen met achterstallig onderhoud aan de gebouwen en het (meters)hoge onkruid dan kunnen wij echt stellen dat het er bij ons zeer goed en netjes uit ziet. Maar ook dat wij dankzij de zonnepanelen en de warmtepomp nog steeds warm kunnen douchen zonder dat de penningmeester zenuwachtig de post van de energiemaatschappij hoeft te openen. En natuurlijk de palletkachel die op woensdag even vanuit huis door Arie wordt aangezet, zodat de meiden er onlangs met eten op woensdag er warmpjes bij konden zitten in de kantine.

Zo dan bent u weer even op de hoogte van de meiden onder de 17. We zien jullie graag op en langs de velden. En er is altijd plek voor een extra meisje in ons gezellige team…..

De trotse begeleiding van MO-17.