Middenmoters Sjors Röling Schilderwerken en FC NCHC delen punten

Het was woensdag voor poule 2 de wedstrijd van de middenmotors. De teams FC NCHC en SRS staan met 6 pnt uit 5 wedstrijden op een gedeelde 5e plaats in poule 2. Vandaag zouden de punten verdiend kunnen worden en wist men dat met een puntendeling beiden niets zouden opschieten. Dus was het te verwachten dat er vol op de aanval gespeeld zou worden en de teams er een wervelende show van zouden maken met veel doelpunten. De wervelende show bleef uit maar de talrijke doelpunten vielen wel, zij het met een gelijke verdeling en spanning tot de laatste minuut.

Voorsprong
Al in de eerste minuut schoot Tom van Vliet voor SRS op de paal en was het wachten op het eerste doelpunt van SRS. Als Van Vliet iets beter het overzicht had en zijn medespeler betrekt in de aanval zou er al snel een grote voorsprong van SRS op het scorebord kunnen staan. Maar Van Vliet werkte als een paard maar verzuimde regelmatig zijn medespelers in de aanval te betrekken, of speelde te laat af waardoor zijn medespeler de bal niet onder controle kreeg. Toch was het in de vierde minuut Van Vliet die zichzelf opnieuw vrijspeelde en met een prima combinatie zomaar voor het vijandelijk doel kwam en de score voor SRS opende 1 – 0. Het antwoord van FC NCHC volgde met diverse af-standschoten maar doelverdediger Bart van de Broek had daar geen enkele moeite mee. Een blunder in de verdediging van SRS zorgde toch dat de tegenstander weer in de wedstrijd kon komen. Roel Wahle profiteerde van de blunder en zorgde met een mooi geplaatst schot voor de 1-1. Het was op-nieuw Van Vliet die de voorsprong voor SRS aantekende 2 – 1. Van de Broek stond regelmatig te ver voor zijn doel wat inmiddels ook al was opgemerkt door Ferry Groeneveld. Met een mooie lob tekende hij de 2 – 2 aan. SRS ging zich concentreren op de counter waardoor ze te vaak op eigen speelhelft vertoefden. Het was opnieuw Van Vliet die met een heuse hattrick de 3 – 2 via een counter kon noteren maar na een lange bal van Ramon Fransen op Bruce Breedijk kon ook nu weer FC NCHC langszij komen.

Geen geluk
De wedstrijd ging gelijk op maar tot de rust werd er niet meer gescoord. Het was een leuke wedstrijd om te zien maar van een spektakelstuk was beslist geen sprake. In de tweede helft werden aan beide kanten de fouten afgestraft en waren er voor met name FC NCHC talrijke kansen om op voorsprong te komen. Echter ditmaal was het geluk van o.a. Bas van Veen en Bruce Breedijk niet aan hun zijde. Ook in de aansluiting bij de aanvallen schoot het team tekort waardoor diverse aanvallen tot niets leiden. Aan de andere kant was het Van Vliet die de tweede helft geen geluk had; een aantal schoten van hem werden gestopt door paal of lat. SRS kon de score doen uitlopen naar een voorsprong van 7 – 3 door o.a. Joran Splinter en Jeffry Bosman en ging ervan uit dat de wedstrijd gespeeld was. De drang om naar voren te voetballen was niet meer aanwezig met nog enkele minuten op de klok en zo’n riante voorsprong. FC NCHC stuurde Breedijk nu naar voren waar hij de eerste helft veelal een verdedigende rol kreeg toebedeeld. Door deze wijziging kon FC NCHC tot in de laatste minuut terug-komen via Breedijk, Fransen en Bas van Veen naar een 7 – 7 uitlopen en moest SRS nog alles uit de kast halen om het gelijkspel veilig te stellen. Gezien de verloop van de wedstrijd een terechte uitslag maar wellicht een wijze les voor SRS.