Lukas en Stijn winnen darttoernooi jeugd

Het darttoernooi van de jeugd, dat donderdagavond in de kantine gehouden werd, is gewonnen door Lukas en Stijn de Boer. Zij wisten in de finale Florian en Paul met 2-1 te verslaan.

De avond begon met twee poules van 5 koppels, die ingedeeld waren op basis van leeftijd. In de ‘Onder 14’ poule werd vanaf 301 punten gedart en in de ‘Onder 19’ poule vanaf 501, beiden in wedstrijden van best of drie legs met dubbel uit. Lukas en Stijn wisten al hun wedstrijden bij de O14 te winnen en eindigden dus als eersten in de poule. Florian en Paul hadden in de poulefase nog concurrentie van Yara en Zola, die eveneens drie wedstrijden wonnen, maar op basis van legsaldo eindigden zij toch bovenaan.

In de finale leek de winst in eerste instantie naar Florian en Paul te gaan, die de eerste leg wonnen en al matchdarts kregen in de tweede leg. Lukas en Stijn vochten zich echter knap terug en wisten de wedstrijd uiteindelijk in hun voordeel te beslissen.

Aan alle mensen die er op wat voor manier dan ook aan hebben meegeholpen dit toernooi mogelijk te maken; ontzettend bedankt!

Wim Kweekel heeft weer hele toffe foto’s gemaakt, waarvan er een aantal op deze pagina te zien zijn (bedankt Wim!). De overige foto’s zijn hier te bekijken.