Kick-off nieuw vrijwilligersbeleid

In 2021 is een start gemaakt met het nieuwe vrijwilligersbeleid van de vereniging. De rode draad van dit beleid is dat we van alle leden verwachten dat ze vrijwilligerstaken verrichten. Want een vereniging kán niet zonder vrijwilligers. En het is niet goed voor de vereniging als deze taken steeds bij dezelfde mensen terecht komen. Kern is dat we met z’n allen verenigd zijn om zelf en onze kinderen te laten voetballen. Daar hoort ook bij dat we zelf de mouwen opstropen. Gelukkig zijn er heel veel die dat doen, maar helaas ook die dat niet doen, en dat moest beter. Van de jeugdleden kan natuurlijk moeilijk verwacht worden dat ze bijvoorbeeld achter de bar of in de keuken gaan staan. Maar van hun ouders wel.

Het nieuwe beleid is goed ontvangen en we zijn zeer te spreken over de inzet van iedereen. Velen hebben zich snel ingeroosterd en we zien iedereen met plezier de taken invullen. En daar gaat het om. We moeten het met elkaar doen!

In 2022 zetten we het plan door en hopen we dat iedereen die zich (weer) aanmeldt voor de verschillende taken. Natuurlijk is het nog afwachten of en wanneer de kantine weer open mag maar dit merken we vanzelf. Het inschrijven is al mogelijk; de taken voor de rest van het seizoen staan in de voetbal.nl app. Houd er rekening mee dat wanneer je zelf geen keuze maakt je kans hebt dat je ingedeeld wordt voor een taak of een tijdstip die misschien niet jouw voorkeur heeft.

De volledige uitleg over het vrijwilligersbeleid vind je hier.
Vragen of opmerkingen? Stel ze via vrijwilligers@svzevenhoven.nl