Jong Zevenhoven laveert tussen verlies en winst

Zaterdag togen de mannen van 3 naar Alphen voor de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen ARC 7.
Het was koud toen de scheidsrechter floot voor de aftrap. Een deel van het veld was nog wit van de vorst, de boodschap was duidelijk, Koning Winter staat voor de deur.
De wedstrijd liet aan beide kanten een wisselend niveau zien. Zevenhoven probeerde via de combinatie de tegenstander vast te zetten op de eigen helft. Door vroeg te storen kwam de tegenstander niet echt aan het voetballen toe en ontstond er wat onderlinge irritatie. ARC zocht vooral de spits om van daaruit te gaan voetballen, er werd niet veel druk gezet.
Hat was dan ook terecht dat Zevenhoven na een half uur de voorsprong nam, een mooie steekbal van Lars op Jeroen werd door de laatste keurig afgerond. Zevenhoven kreeg meer kansen maar het geluk en de zuiverheid ontbraken, aan de andere kant kwam Jordy niet echt in de problemen.
Op slag van rust was het Patrick die een onderschepte bal van Lars netjes afrondde met een geplaatst schot, vanaf links, in de verre hoek.
Rust derhalve 0-2.
Na de rust was de wedstrijd in twee minuten gedaan. Een verre uittrap van Jordy werd perfect beoordeeld door Max, die iedereen te snel af was, 0-3. Zevenhoven kreeg nog voldoende kansen om de score uit te bouwen, maar het was uiteindelijk alleen Bart die een voorzet van Max binnenkopte.
Eindstand 0-4, een mooie opsteker in de laatste wedstrijd van het jaar.
Het spel van Zevenhoven was misschien niet altijd geweldig, maar ze wisten op de juiste momenten te schakelen.
Zoals in de kop aangegeven zijn de resultaten wisselend, maar het team is uitermate trots op het feit dat er inmiddels diverse spelers vanuit hun (opleiding)team aangesloten zijn geweest in wedstrijden van het eerste. Maar zij merken ook dat hierdoor, met een wisselende basis selectie, resultaten onder druk staan. En daar ligt voor de spelersgroep en staf de uitdaging, om desondanks iedereen gemotiveerd te houden.
Een aantal speelt ook mee in de O23 competitie, jonge toppers die in wisselende samenstelling mooie wedstrijden spelen tegen andere talenten uit onze regio.
Voor iedereen die het team een warm hart toedraagt, fijne feestdagen en een goed nieuwjaar.
Als Koning Winter het toestaat zien we elkaar weer terug 19 januari, bij de eerstvolgende thuiswedstrijd tegen Jodan Boys, aanvang 11:00 uur.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Koen Akerboom (46. Florian Miedema), Florian Koenders, Joey Koperberg, Sander de Boer (46. Luuk Brouwer); Bart v/d Broek, Daan Brouwer ©, Lars van Eijk; Patrick Verzijl, Leon Kampman (80. Koen Akerboom), Jeroen Haverkamp (46. Max Koot)