Jong Zevenhoven heeft de eerste winstpartij van het seizoen te pakken

Lachende gezichten zaterdagmiddag in Zevenhoven na de wedstrijd van 3. De 1e overwinning van het team was dan ook een feit, door Sportlust’46-4 met 4-1 het nakijken te geven. De mannen van Pieter en Peter stonden in een spannende wedstrijd, bij rust al met 2-1 voor.

In de opstelling van zaterdag waren een aantal wijzigingen te noteren t.o.v. de vorige wedstrijd en dat pakte goed uit.

Vanaf het beginsignaal begon Zevenhoven fel aan de wedstrijd, wat resulteerde in een aantal kansen. Het was Leon die na 10 minuten op fraaie wijze met een halve omhaal de 1-0 scoorde, uit een voorzet van Niels.

Voor Sportlust het sein om extra aan te zetten. Na een afgeslagen corner werd de bal weer voor gebracht waar een speler van Sportlust boven iedereen uit de gelijkmaker binnen kopte.

Na deze domper rechtte Zevenhoven de rug en pakte de draad van het begin van de wedstrijd weer op, hetgeen een aantal hoekschoppen opleverden, welke vooralsnog niet in een doelpunt konden worden omgezet. Een vrije trap van Mika werd niet goed verwerkt door de verdediging van Sportlust en door Patrick heel bekeken buiten bereik van de keeper binnen gekopt, 2-1. Dit was ook de ruststand.

Na rust ontspon zich een spannende strijd met kansen over en weer. Het werd nog een aantal malen flink billenknijpen voor Zevenhoven, maar Connor hield zijn hoofd koel en redde een aantal malen fraai in 1 op 1 situaties en waar hij werd uitgespeeld redden Sander en Mika op de doellijn. Aan de andere kant kreeg Zevenhoven ook een aantal prima kansen maar deze werden niet in een doelpunt omgezet.

Zo bleef het tot diep in de 2e helft spannend en zou het tot de vijfentachtigste minuut duren voordat Zevenhoven daar een einde aan maakte. Uit een van de vele goede aanvallen van zaterdag bracht Lars de bal bij Paul die met een bekeken schuiver de keeper kansloos liet, 3-1.

Een paar minuten later maakte Robin aan alle onzekerheid een einde door een vrije trap in één keer in de korte hoek te plaatsen, eindstand derhalve 4-1.

Na het laatste fluitsignaal was de ontlading groot. Een beloning voor, goed voetbal, beleving en geloof in je eigen kunnen.

Volgende week staat er een echt derby op de affiche tegen TAVV3, aftrap om half 3 aan de Stationsweg.

Opstelling Zevenhoven: Connor v Heertum; Florian Miedema (70. Bart vd Broek); Lars Janssen; Mika Valentijn, Sander de Boer; Stan Brouwer (85. Florian Miedema; Joey Koperberg (46. Paul vd Bergh); Niels v Rijn (75. Joey Koperberg); Lars v Eijk; Leon Kampman© (80. Patrick Verzijl); Patrick Verzijl (46. Robin v Mever)