Jong SVZ pakt eerste competitiepunt

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen CVC Reeuwijk 2 op het programma voor de mannen van Jong Zevenhoven. Door het uitwisselen met andere teams waren er een paar wijzigingen in het team vergeleken met vorige week. Voor het eerst dit seizoen stond Connor na zijn blessure in de basis en hij liet meteen een goed indruk achter.
De weergoden hadden wederom voor een heerlijk voetbalweertje gezorgd, daar ontbreekt het tot nu toe niet aan in dit seizoen.
De wedstrijd begon met wat speldenprikjes over en weer zonder echt grote kansen. Gaandeweg liet Zevenhoven zich verder terugdringen waardoor de ruimtes voor de middenvelders te groot werden. Reeuwijk profiteerde van te laat omschakelen door Zevenhoven en daaruit werd de score geopend.
Hierna was Zevenhoven beter bij de les. Via de vleugels werden enkele goede openingen gecreëerd. Uit een afgeslagen corner was het Daan die in één keer op het doel schoot en daarmee de gelijkmaker op de borden zette.
Via Lars en Jeroen was Zevenhoven nog een paar keer dicht bij een doelpunt. Op slag van rust verstapte Jeroen zich en kon helaas de wedstrijd niet vervolgen. Met veel pijn ging hij van het veld af. Jeroen ook vanaf deze kant, succes met je herstel.
Reeuwijk kwam fel uit de rust en creëerde kort achter elkaar een aantal kansen. Miraculeus wist Connor, een van verrichting veranderde bal over het doel te tikken en gaf daarmee direct zijn visitekaartje af.
Hierna was het weer de beurt aan Zevenhoven. Een goede pass van Leon werd ingeschoten door Patrick. De keeper wist de bal niet onder controle te krijgen en Merijn was er als de kippen bij om de 2-1 binnen te tikken.
Nog geen 5 minuten later werd een duel in het strafschopgebied van Zevenhoven door de, overigens goed leidende, scheidsrechter, met een penalty bestraft. Reeuwijk wist deze te benutten en zo stond de stand weer gelijk.
Beide teams probeerden in de slotfase nog de overwinning naar zich toe te trekken. Bart was er voor Zevenhoven nog het dichtste bij via een kopbal uit een corner, maar helaas leidde het niet tot een doelpunt.
Eindstand derhalve 2-2.
’s Middags was het nog goed toeven en nabeschouwen op het terras met de mooie winst van 1 op de achtergrond.
Komende week uit naar VEP waar om 14:30 uur wordt afgetrapt.

Opstelling Zevenhoven: Connor v Heertum; Bart vd Broek (46. Florian Koenders), Lars Jansen, Joey Koperberg, Luuk Brouwer (46. Robin van Mever); Daan Brouwer, Lars v Eijk (70. Bart vd Broek), Paul vd Bergh; Leon Kampman (80. Luuk Brouwer), Merijn v Tol (85. Leon Kampman), Jeroen Haverkamp (40. Patrick Verzijl)