De officiƫle website van

JO19 neemt revanche voor nederlaag bij Hazerswoude Boys

Zaterdag stond voor de JO19 de wedstrijd tegen naaste concurrent Koudekerk op het programma. Een mooie gelegenheid om revanche te nemen voor de nederlaag bij Hazerswoude Boys vorige week. Bij winst zou Zevenhoven zich vast in het linker rijtje nestelen met zicht op een top 3 eindklassering.
De wereld was klein zaterdag toen er werd afgetrapt om 11:00 uur, maar 1 speler had daar zeker geen last van, zoveel werd wel duidelijk.
Zevenhoven liet al vanaf het begin zien dat het de intentie had om snel een doelpunt te maken, men was gretig en er zat genoeg beleving in de ploeg.
Een onderschepping op links door Mick leidde een 1-2 in tussen Paul en Robert, waarna de bal aan Nick werd gespeeld die koelbloedig afrondde, de 1-0 was een feit. Dit bleek de opmaat naar een fase waarin Koudekerk volledig werd overlopen. Iedere fout bij de tegenstander werd afgestraft en een perfecte uittrap van Connor werd op juiste wijze ingeschat door Nick. De toeschouwers kwamen ogen te kort bij deze voorstelling, 4-0 en 4 keer Nick!
Zevenhoven bleef de aanval zoeken en meer kansen volgden, maar gescoord werd er niet meer. Een tackle op Stan binnen de zestien werd door de arbiter niet op juiste wijze beoordeeld. Stan moest eraf met een dikke enkel en voor Zevenhoven resteerde slechts een corner, waar een penalty op zijn plaats was geweest.
Op weg naar de rust zakte de JO19 te ver in waardoor Koudekerk wat meer overwicht kreeg. Uit een vrije trap rand zestien belandde de bal voor de voeten van een tegenstander die zich deze kans niet liet ontnemen. Ruststand derhalve 4-1.
De 2e helft had niet zoveel meer om het lijf. De scherpte ontbrak bij de voorwaartsen van Zevenhoven, hoewel er toch wel goede mogelijkheden ontstonden. Koudekerk wist nog wel een keer te scoren waardoor de wedstrijd eindigde in 4-2. Na afloop mocht Nick aansluiten bij het 1e waar hij ook nog bijna het net wist te vinden, maar jammer genoeg de paal trof.
Volgende week wacht de laatste wedstrijd van 2017, uit bij FC Oudewater. Om 12:30 uur wordt er afgetrapt op sportpark Markveld. Bij winst stijgt Zevenhoven sowieso een plaats over Nic Boys heen, zij zijn namelijk al uit gevoetbald in de najaarsreeks.

De schrijvende grensjager.