Jeugdnieuws (oktober 2023)

De eerste fase van het seizoen / de beker zit er voor onze jeugdelftallen alweer op. De onderlinge verschillen tussen de teams in de poule zijn soms nog groot in de eerste fase en dat maakt dat deze – vooral bij de jongere teams – nog wel eens rommelig verloopt. Gelukkig deelt de KNVB op basis van de resultaten wederom de teams in en zijn er meer gelijkwaardige tegenstanders.

Wat dit seizoen ook rommelig is verlopen, zijn de teamindelingen. Het is ieder jaar al een lastige puzzel, waar ieder team zo z’n eigenaardigheden heeft waar rekening mee wordt gehouden, maar dit seizoen werden we geconfronteerd met een flink aantal opzeggingen ver na afloop van het seizoen en opgave van de teams aan de KNVB, waardoor – na vele lange vergaderingen – een groot deel opnieuw moest worden gedaan. Heel frustrerend voor alle betrokkenen. Gelukkig beschikken we binnen SVZ over heel veel leiders en trainers – sommige trainen zelfs meerdere teams – met een groot hart voor de club en hebben zij zich flexibel opgesteld, maar op deze manier kunnen we niet doorgaan. Vanuit het jeugdbestuur zullen we de communicatie – al dan niet via de leiders / trainers – richting ouders tegen het einde van het seizoen intensiveren over het belang van tijdige aan/afmeldingen voor ieders plezier. Daarnaast gaan we twee toppers toevoegen die zich gaan inspannen om de teamindelingen succesvol te maken, hierover later meer!

Over aanmeldingen gesproken… Zaterdag 23 september heeft er een open training plaatsgevonden voor nieuwe kabouters, gelukkig met veel nieuwe (blije) gezichten! Dank Luke voor de strakke organisatie! Ook afgelopen zaterdag – naast een wedstrijd van de JO7 – waren er weer veel kinderen op zaterdagochtend op het kunstgrasveld. Want ook Jordy en Martien geven iedere zaterdagochtend met veel bezieling training aan onze jongste meiden.

De aankondiging voor een wedstrijdbezoek voor onze jeugdleden aan een Nederlandse subtopper is eerder vandaag geplaatst, wees er snel bij om zeker te zijn van een plekje!
Daarnaast zijn de voorbereidingen voor het bezoek van de goedheiligman alweer in volle gang, kortom volop leuks in het verschiet bij onze schitterende club.

Tot snel langs de lijn!

Emil Bos, namens het volledige jeugdbestuur