Jeugdnieuws (mei 2023)

De competitie voor de jeugdelftallen loopt alweer richting het einde, nog een paar wedstrijden en het seizoen zit er alweer op. De JO13 verdedigde vorige week zaterdag de koppositie tegen de nummer 2 Cabauw, helaas werd er verloren. Met 2 punten achterstand en nog één wedstrijd te spelen, blijft het daar ongekend spannend en zou het nog kunnen… De JO14 behaalde een knap punt tegen nummer 2 DSO in een doordeweekse inhaalwedstrijd, de foto’s van het feestje na de wedstrijd zijn te vinden op onze socials!

Voordat het seizoen erop zit, hebben we nog wat moois in het verschiet. Op vrijdag 30 juni en op zaterdag 1 juli wordt er voor de jeugd tijdens het Summer Beach weekend het paardenbaktoernooi georganiseerd. Vrijdag trapt de oudste jeugd af en zaterdagochtend is de jongere jeugd aan de beurt, dit belooft weer een mooi evenement te worden! Op zaterdag 17 juni – het weekend na de sportdag – worden de clubsweaters ingeleverd, aan het begin van het nieuwe seizoen worden deze opnieuw uitgereikt. Meer informatie volgt via de teamapps.

De afgelopen periode hebben er verschillende evenementen plaatsgevonden.

• Op 2 april zijn we met 36 jeugdspelers en begeleiding naar een doelpuntrijke 0-0 geweest tussen FC Utrecht en FC Volendam. Een fantastische beleving die mede mogelijk gemaakt is door de inzet van de jeugdleden bij de verkoop van de grote clubactie
  • Op 17 april verzorgden we een voetbalclinic voor de groepen 3 t/m 8 van basisschool De Diamant. Iedere les werd begonnen met een warming-up en vervolgens werden er drie verschillende voetbalonderdelen afgewerkt en natuurlijk werd er afgesloten met een partijspel of ballendans 😊.
  • Op 29 april is de meisjesvoetbaldag georganiseerd, bijna 40 enthousiaste meiden waren hierbij aanwezig! Onder begeleiding van Dames 1 en 2 werden er veel leuke voetbalspellen en oefeningen gedaan. Na afloop stond er een heerlijke lunch klaar en kregen de meiden een SV goodiebag mee naar huis. Al met al een perfecte mix voor een hele geslaagde meisjes voetbaldag!

De 17e en 29e hebben gelukkig al geleid tot een aantal nieuwe aanmeldingen!

En over nieuwe aanmeldingen gesproken… de gesprekken over de teamindelingen met de leiders en trainers hebben weer plaatsgevonden. Binnen een relatief kleine vereniging blijft het ieder jaar weer een uitdaging om de teams samen te stellen waarmee rekening wordt gehouden met leeftijd, niveau en wensen van verschillende leiders en trainers. Gelukkig hebben we ook voor komend seizoen de puzzel kunnen maken. Bij een aantal teams moet (een deel van) de begeleiding nog definitief worden gemaakt, dit zal de komende weken worden gedaan.

Een mooi voorbeeld van kijken wat er wel kan met indelen van teams, wil ik toch even apart benoemen. De huidige JO13 heeft een ontzettend leuk en leerzaam seizoen (bijna) achter de rug. Met de indeling van komend seizoen wordt dit team deels opgesplitst. Vanuit het begeleidingsteam zelf, onder leiding van Vincent Lodeweges, kwam het idee om de samenwerking tussen de toekomstige JO13 en JO14 op te zoeken; gedeeltelijk samen trainen, spelers uitwisselen om elkaar te helpen en een grotere begeleidingsgroep die bij beide teams kan supporten. Allemaal in het teken van ontwikkeling van het kind en het vergroten van het verenigingsgevoel. Bij bewezen succes aankomend seizoen, zeker iets wat uitgebreid kan worden naar andere teams!

De nieuwe teamindelingen voor komend seizoen zijn hier te vinden.

Als laatste natuurlijk alle credits naar de vele vrijwilligers die gedurende de week en in het weekend op en rond de velden zijn te vinden. Jullie hebben ervoor gezorgd dat we – wederom – een fantastisch jaar met onze jeugd hebben gedraaid, dank hiervoor!

Tot snel langs de lijn!

Emil Bos