Geslaagde middag bij Sparta – SC Heerenveen

Nadat we 5 jaar geleden voor het eerst met de jeugd een wedstrijd van Sparta hadden bezocht, was het afgelopen zondag weer hoog tijd voor een bezoek aan Het Kasteel.

49 enthousiaste jeugdspelers, begeleiders en zusjes verzamelde zich rond 12 uur in de kantine om een kaartje te bemachtigen. De een wat verlegen en gespannen, de andere gelijk vol bravoure en met een tas vol lekkers. Toch een beetje het schoolreisjes idee.

Omstreeks 12:30 uur werd de busreis onder leiding van onze geboren Rotterdamse buschauffeur ingezet, echter gingen we wel naar de verkeerde club in zijn ogen.

Voorzichtig werd er bij een aantal kinderen de afweging gemaakt tussen de thuis gesmeerde boterhammen of het zakje snoep van de buurman. Verder verliep de busreis voorspoedig en werd het enthousiasme steeds groter toen de grote lichtmasten van Het Kasteel zichtbaar werden.

Echter betekende dit ook het begin van de drukte en de zoektocht naar een parkeerplaats voor de bus. Toen die eenmaal gevonden was kon de wandeling naar het stadion gestart worden.

Kwamen we toch ineens langs de spelersbus van Sparta. Een mogelijkheid die niet onbenut gelaten kon worden, even snel nog een groepsfoto dus!

Langzaam kwamen dezelfde lichtmasten dichterbij en versnelde de pas van de jeugdspelers & ineens middenin een woonwijk was daar het stadion.

Kaartje scannen, plekken zoeken en toch maar eens over Sparta en Heerenveen praten. Waar de ene JO9 speler vlekkeloos wist te vertellen waar Sparta zich op dit moment op de ranglijst bevindt, had een oudere speler de twijfel of Sparta nou de rood-witte of toch de donkerblauwe ploeg was.

Ieder zijn eigen beleving van deze wedstrijd. Voor de een was het de eerste keer in een ‘echt’ stadion, voor de andere was het vooral een gezellige middag met vrienden.

Gedurende de wedstrijd gebeurde er genoeg: afkeurde goal, gemiste penalty, gescoorde penalty, gelijkmaker van Heerenveen, in totaal 16 minuten blessuretijd en, dit leidde tot het grootste gejuich, een invalbeurt van cultheld Tom Beugelsdijk.

Toch waren sommige vooral geïnteresseerd in het maken van vliegtuigjes van het programmaboekje, iets wat we inmiddels traditie kunnen noemen bij de wedstrijdbezoeken van SVZ. Het bereiken van het veld van bovenin het stadion werd toch als een mooie prestatie gezien.

Na afloop nog even de benen strekken met de wandeling naar de bus. Voor sommige is 106 minuten lang in een stadion zitten toch vrij lastig.

Op de terugreis hadden we met dank aan een gulle gever nog voor iedereen een zakje chips en een pakje wickey, dank daarvoor!

Toen we eenmaal terug in Zevenhoven waren, waren de meeste goed uitgeblust maar keek iedereen terug op een mooie zondag. De eerste vragen waar we volgend jaar heen gaan werden gelijk weer gesteld.

Voor ons als jeugdbestuur reden om terug te kijken op een succesvolle dag waarvoor we vooral alle jeugdleden willen bedanken. Dit uitje is namelijk mede mogelijk gemaakt doordat jullie zo’n mooi prestatie geleverd hebben bij de verkoop van De Grote Clubactie.

Verder willen we graag iedereen bedanken die zijn/haar rol gespeeld heeft in het succesvol maken van dit uitje!