Geslaagde 1e editie FIFA-toernooi

Op een grauwe vrijdagmiddag werd er in de kantine van SV Zevenhoven gestreden om de titel FIFA-koning. Vanaf 16.30 uur streden 24 jeugdspelers in 6 poultjes om een plaats bij de knock-outfase, dit leverde een aantal spannende wedstrijden op en uiteindelijk 8 spelers die zich plaatsten voor de knock-outfase.
Uiteindelijk bleken Jordy Corts, Rens Jansen, Justin Kragtwijk en Alec Buijs de 4 sterkste en streden zij om de finaleplekken.

Ondertussen was, met dank aan organisator ECVesports, e-sporter Dani Hagebeuk naar onze club gekomen. Dit alles tot groot enthousiasme bij de deelnemende jeugd. Gelukkig kregen zij allemaal de mogelijkheid om meerdere vragen te stellen aan Dani, iets waar hij op een ontzettend leuke manier mee om ging.

Na het afvuren van alle vragen op Dani werd er snel weer plaats genomen achter de schermpjes om wedstrijden tegen elkaar of tegen Dani te spelen. Ondertussen werden ook de finale en troostfinale gespeeld. Alec won het toernooi doordat hij met Juventus te sterk was voor Justin zijn Tottenham en Rens bleek te sterk voor Jordy en werd zo 3e.

Één van de hoogtepunten was het potje FIFA wat Dani samen met Ray Verlaan speelde tegen Swen Bakker en Jesse Mos. Een spannend potje waarin uiteindelijk de klasse van Dani en het neusje voor de goal van Ray de doorslag gaven. Een fantastische ervaring voor deze 3 mannen om met een e-sporter uit de wereldtop te mogen spelen.

Hierna was (bijna) alle jeugd weg uit de kantine en was het tijd voor de senioren om hun kunsten te vertonen. In 8 poules van 4 streden zij om de titel, en gestreden werd er.

De openingswedstrijd werd gespeeld door Dani samen met Alec tegen Niels en Paul, het duo selectiespelers kreeg via een penalty de kans om op 0-1 te komen maar deze werd gemist. Waardoor uiteindelijk Alec en Dani toch aan het langste eind trokken.

Gedurende de poulefase waren er een aantal bizarre wendingen waardoor tijdens de laatste speelronde iedereen nog door kon gaan en ook gedurende de laatste wedstrijd ging het alle kanten op.

Nadat de poulefase afgerond was, was er al een aardige slag geslagen. Een aantal topfavorieten zaten in een te lastige poule en kwamen in de verliezersronde terecht.
Terwijl Alec Buijs, geplaatst dankzij zijn winst bij de jeugd, alle senioren van het kastje naar de muur stuurde.

Terwijl het fanatisme toenam, vlogen er steeds meer gamers uit het toernooi. Toen de halve finales bereikt waren zaten Rory Klijn, Remco Wouters, Paul vd Bergh en Alec Buijs nog in de toernooi. Paul wist de finale te bereiken door, ondanks een vroege achterstand, van Remco te winnen en Alec moest zelfs van een 0-2 achterstand terugkomen om Rory te verslaan.

In de verliezersronde haalden uiteindelijk Wesley Fransen en Jasmin Rasljanin de finale, welke gewonnen werd door Wesley. Die hierdoor de 3e plaats op zijn naam schreef.

In een zinderende finale trok Paul uiteindelijk aan het langste eind door een winnende goal in de blessuretijd. Hierdoor verloor Alec zijn eerste wedstrijd van de dag op een hele zure manier, maar kan hij wel vol trots terugkijken op twee mooie toernooien.

Met de overwinning van Paul kwam er een einde aan een fantastische dag vol fanatisme en plezier. Een dag met een verrassende winnaar bij de senioren en een verwachtte winnaar bij de jeugd.

Via deze weg willen we Sidney Lehmann, namens ECVesports & Dani Hagebeuk onwijs bedanken voor het gave toernooi.

Bekijk hier de foto’s