Geslaagd uitje naar Sparta – PEC Zwolle

Het vanuit het jeugdbestuur georganiseerde uitje naar de wedstrijd Sparta – PEC Zwolle is een succes geworden! Er reisden uiteindelijk 34 kinderen en 15 begeleiders mee naar Rotterdam. Iedereen was onwijs enthousiast; de één was voor het eerst in een ‘echt’ voetbalstadion geweest, de ander had een middag lang gek kunnen doen en weer een ander had gewoon een gezellige dag gehad met vrienden.
De verzameltijd was om 12:30 uur, maar al ruim voor dat tijdstip stond de kantine vol met kids die stonden te stuiteren van enthousiasme. Nadat ‘onze eigen’ Hans Verhoef om 12:45 de reis richting Spangen had ingezet, ontstond er een waar schoolreis idee. Nog voor we de parkeerplaats hadden verlaten waren de eerste zakken snoep al geopend en was het grote ruilen begonnen, met enkele misselijke kinderen als gevolg. Maar ach, dat hoort er wel een beetje bij toch?

Bij aankomst in Rotterdam bleek het behoorlijk druk te zijn dus werd het geduld op de proef gesteld; nog even wachten voor we de bus uit konden. Na het uitstappen snel op de foto en in looppas naar het stadion.

Hé, ineens midden in de woonwijk doemt het stadion op. De looppas wordt langzaamaan versneld en zelfs de spelersbus van PEC Zwolle kan op weinig aandacht rekenen. Snel het stadion in, plaatsen zoeken en beginnen met het toezingen van de bekendste Spartaan; Pogba. Toch handig zo’n bekende broer! Tot grote teleurstelling blijkt hij op de bank te beginnen. De wedstrijd begint en het lawaai van de kids neemt toe. Maar helaas, een behoorlijk saaie eerste helft. De papieren vliegtuigjes en de kiosk waren een stuk interessanter.

Het grote voordeel aan zo’n saaie eerste helft is dat de tweede dan altijd boeiender wordt. Dat werd die gelukkig ook. Waar aan het begin van de middag iedereen nog een ‘Spartafan in hart en nieren’ was, bleken er bij de 0-3 tussenstand ineens een boel Zwollenaren bij onze club te spelen. Prachtig om te zien. Die Zwollenaren werden ineens weer Spartaan nadat idool Pogba 2 goals wist te maken. Helaas bleef het hier bij, maar het mocht de pret niet drukken. Op de terugweg was er iets meer aandacht voor de spelersbussen en werd er zelfs nog een mooie groepsfoto gemaakt voor de Spartabus.

En al snel bleek dat de suikers in het snoep de uitwerking niet gemist had bij een aantal. Wat een “gezellige” drukte bleef het de hele terugweg lang. Hierdoor werd er bij aankomst bij de kantine maar besloten dat er wat rondjes gerend moesten worden, voor er aan het sterrendiner van kanTheo begonnen kon worden.

Op deze manier werd een top dag op een hele gezellige manier afgesloten. De organisatie lag na afloop vroeg onder de wol en wij kunnen ons niet voorstellen dat de kids het nog lang wakker gehouden hebben.

Alle deelnemers, bedankt voor het lachen en iedereen die zijn steentje bijgedragen heeft bedankt voor het maken van deze dag tot een groot succes!

Tot snel!