Gemeentetoernooi geslaagd

Maandag 20 april 2019 – Zaterdagochtend, strakblauwe lucht, aangename temperatuur, de ideale omstandigheden voor een jeugdtoernooi. Tijdens alweer de derde editie van het gemeentetoernooi kwamen de JO13 en JO12 teams op bezoek bij het sportcomplex van SV Zevenhoven. Met bijna 150 jeugdspelers, begeleiding en toeschouwers was het gezellig druk te noemen. Om 09:30 werd er afgetrapt voor de eerste wedstrijden in de poulefase.

Na 3 wedstrijden voor ieder team was het tijd voor een pauze en een welverdiende lunch. Tijdens de pauze vond er ook een activiteit plaats: kipschieten. Vanaf de 16 meterlijn mocht ieder team in 4 minuten met 5 ballen proberen de kip, die over de 5 meterlijn stept, zo vaak mogelijk te raken. Na 10 minuten werd onze hoofdkip Leon ‘verlost’ en namen er verschillende jeugdspelers en leiders in het pak plaats. Dat zorgde voor hilarische momenten en beelden. Het toernooi werd vervolgt met de kruisfinales die de einduitslag van het toernooi bepaalden.

Vanuit het jeugdbestuur willen wij alle vrijwilligers bedanken die deze leuke en sportieve dag mogelijk hebben gemaakt. Door de derby van het eerste elftal bleef het nog lang onrustig op het sportcomplex.