Even voorstellen aan…Chris Snatersen

Vanaf aankomend seizoen is Chris Snatersen de nieuwe hoofdtrainer van SV Zevenhoven. Chris is voor velen een nog onbekende. Daarom stelt hij zich aan de hand van een interview even voor. Het komende seizoen zullen wij vaker van zulk soort interviews publiceren. Lees hieronder het interview.

Chris Snatersen

Leeftijd
32 jaar

Woonachtig in
Alphen aan den Rijn

Verliefd/verloofd/getrouwd/gescheiden
Verliefd en samenwonend met mijn vriendin Esmee

In het dagelijks leven werkzaam als
Logistiek assistent bij Fugro

Hobby’s
Naast het coachen? Geen andere hobby’s, behalve af en toe een wedstrijd spelen met het vijfde van AVV Alphen.

Je gaat aankomend seizoen aan de slag als trainer van SVZ. Hoe ziet jouw trainerscarrière tot dusverre eruit?
Ondanks mijn relatief jonge leeftijd is het al een aardig lijstje… Ik ben op 17-jarige leeftijd begonnen met het trainen van de E-pupillen bij AVV Alphen, waar ik toen ook voetbalde.

Na 5 jaar de E-pupillen te hebben getraind ben ik vervolgens 2 jaar trainer van de C1 geweest, 1 jaar van de B1 + assistent trainer bij het 2e. Vervolgens 1 jaar assistent trainer bij het 1e, daarna heb ik 2 jaar het 2e heb getraind van Alphen en in het 2e jaar hebben we voor het eerst in de clubgeschiedenis mogen promoveren naar de reserve 1e klasse.

Daarna heb ik 1 jaar ESTO 2 getraind (tevens in dat jaar TCII behaald), waarna ik twee mooie seizoenen bij Sportief als hoofdtrainer heb gehad.

Wat voor een type trainer ben je?
Ambitieus, sociaal, fanatiek maar positief, teamspeler, zelfkritisch, verwacht dezelfde kwaliteit en mentaliteit tijdens de trainingen als tijdens de wedstrijden. Daarnaast vind ik voldoende en juiste communicatie belangrijk.

Heb je ook een geschiedenis als voetballer?
Als 6-jarig jongetje begonnen bij AVV Alphen. Daar heb ik alle jeugd selectieteams doorlopen tot en met het 1e elftal, waar ik vervolgens 3 jaar in heb gespeeld. Daarna vooral mijn wedstrijden in het 2e gespeeld. Op 26-jarige leeftijd gestopt met voetballen om mij volledig op het trainersvak te concentreren.

Hoe ben je bij Zevenhoven terecht gekomen?
Ik vernam rond december via de media dat Marcel Valk en Zevenhoven niet langer met elkaar door zouden gaan. Daarna ben ik me gaan verdiepen in de club via internet en contacten die een beeld hebben van de club. Uiteindelijk ben ik het sollicitatieproces ingegaan.

Wat voor indruk heb je van de club Zevenhoven?
Zoals hierboven aangegeven heb ik me verdiept in de club… Een club met een mooie historie, maar aangezien de resultaten op sportief vlak de laatste jaren teleurstellend voor de club zijn geweest is het nog maar afwachten welke invloed dat heeft op de club. Maar ik heb al tijdens de eerste gesprekken met de club een goede indruk gekregen van de goede en positieve organisatie + visie van de club.

Naast mijn ontmoetingen met het bestuur, staf en selectie, heb ik ook al kennis mogen maken met mensen vanuit de jeugdafdeling, ook dat is een positieve kennismaking geweest!

Wat is je doelstelling voor het komende seizoen?
De doelstelling die we hebben gesteld is vooral een doelstelling over een langere periode. We hebben de ambitie om de aansluiting tussen de jeugd en senioren te verkleinen. Daarnaast om met het 1e elftal opnieuw te bouwen aan een aanvallende maar verzorgde speelwijze, dit voornamelijk met eigen clubmensen met als uiteindelijk doel om op termijn te spelen voor promotie naar de zaterdag 3e klasse. Presteren dat doe je niet zomaar even, daar komen een hoop dingen bij kijken.

We hebben bij Zevenhoven een enthousiaste spelersgroep staan die ondanks de sportief mindere periode positief is en hard wil werken. De groep zal ongetwijfeld moeten wennen aan de manier van voetballen en misschien wel trainen, maar ik heb er veel vertrouwen in dat het goed zal komen.

Voor mij is het seizoen geslaagd als we het nieuwe seizoen een hecht team zien waarbij het onderlinge acceptatievermogen hoog ligt en we een herkenbare speelwijze kunnen spelen, de resultaten zullen dan vanzelf volgen!

Aan wie zou jij het stokje willen overgeven voor een volgend interview?
Martijn Brouwer